amigues
Hola bones!
primer de tot, moltes gràcies per tot el que feu.
La cosa és que tinc una amiga que ha estat present quasi tota la meva vida, que (sobretot en els últims mesos) ha estat passant per un mal moment, tant a casa com en els estudis, i en alguns dies, ho pren amb mi encara que jo no hagi tingut re a veure. Sé que ara per ara no ho té fàcil, però tinc la sensació que, al ser amigues des dels 4 anys, em pren per assegurada i crec pensa que mai m'aniré del seu costat per molt que em digui coses que m'afecten o quedi amb altres del grup d'amigues sense mi. Però em fa molta cosa dir-li algo, perquè al cap i a la fi, s'enfada molt ràpid i estem al mateix grup i a la mateixa classe...
Aprofito també per explicar-vos una altra coseta: Tinc una altra amiga que SEMPRE quan quedem acaba parlant malament de cada persona que surt en el tema. Fa poc no em feia res "cotillear", però últimament m'he adonat que sempre que parlo o quedo amb ella, és com si absorbís tots els "mals pensaments i les males vibres" i acabo mentalment esgotada i amb súper negativitat. I tampoc ns com dir-li perquè m'he distanciat, perquè també en el fons és bona persona i tal....
Alguna idea?
Laura Centellas

Hola!
Doncs sembla que hauràs de fer un treball personal sobre l'assertivitat.
L'assertivitat és la forma de comunicació on es tenen en compte les necessitats pròpies però sense agredir l'altra persona. Per exemple, tu si no estàs d'acord en alguna cosa, pots reaccionar de diferents maneres:
- Què fas? Que no ho veus que això no és així? Ets.... (insult). - Reacció agressiva.
- D'acord, si tu ho veus així, ja em sembla bé. (i és mentida) - Reacció passiva
- Ostres, doncs jo no ho veig igual que tu, però entenc que tu ho puguis veure així - Reacció assertiva.
Aquest tipus de respostes assertives s'han d'anar entrenant i veuràs com mica en mica et sortiran de manera més fluïda.
Amb la primera amiga podries aprofitar un moment que estigueu bé i comentar-li que entens que ho està passant molt malament, però que a vegades es passa amb tu i que això et fa mal.
I amb la segona amiga, potser pots fer un comentari dient que prefereixes no criticar als altres o que no et sents còmode criticant a les altres persones.
Al principi et semblarà que és molt difícil, però veuràs que mica en mica t'hi vas sentint més còmode.
Una abraçada!
La Laura Centellas