Relacions amb diferència d'edat
Estic coneixent a un noi que em porta 5 anys més que jo (tinc 18 i ell 23) em tracta molt bé i fem moltes coses junts.
Però em confon la diferència d'edat. Hi ha gent que em diu que no pasa res, que no hi ha tant canvi i hi ha gent que diu que si. No sé què fer...
Laura Centellas

Hola!
Les relacions amb una diferència d'edat impliquen, sobretot, un rol de poder de la persona més gran. Se suposa que té més experiència i que això fa que la seva opinió tingui més valor que la de l'altra persona. També pot exercir poder pel moment vital (estar treballant vs. estudiant) o pels ingressos (tenir un sou vs. viure del sou dels pares). Totes aquestes desigualtats provocades per la diferència d'edat, poden fer que s'exerceixi una relació de poder.
Ara mateix ja esteu a la majoria d'edat, per tant, no és una relació il·legal. Tot i així, com et sents tu? Sents que es valora la teva opinió? Sents que estàs en igualtat de condicions? Té ganes d'escoltar-te? Ve amb les teves amistats? Et demana que siguis diferent amb el seu entorn? Et diu constantment que ets "molt madura per la teva edat"?
Valora com et fa sentir i quin veu i vot tens a la relació. Potser així t'ajuda a veure si hi ha relació de poder o no.
Una abraçada!
La Laura Centellas