és urgent
Hola, tinc parella i hem mantingut relacions sexuals, normalment la regla em ve regular pero aquest cop no, va amb 5 dies de retard, crec que el condó no es va trencar en cap cas, nose que fer i m'agobia moltíssim, mnecessito ajuda, gràcies
Laura Centellas

Hola,
Si la menstruació encara no ha vingut i segueixes sumant dies de retràs, el més adequat seria fer-te una prova d'embaràs per a poder sortir de dubtes i prendre la decisió que vulguis.
Si la menstruació ja ha vingut, possiblement ja estiguis més tranquil·la.
És important que l'ús del preservatiu sigui el correcte:
- Que estigui guardat a un lloc segur (ni moneder, ni cartera, ni un lloc on pugui rebre cops dalstres objectes que el pugui malmetre).
- Que sempre el porti posat si hi ha contacte entre els vostres genitals de forma directe (i si hi ha penetració).
- Que un cop hagi ejaculat, quan retiri el penis de la vagina, asseguri que el preservatiu no es queda dins, aguantant el prersevatiu per la goma de la base.
- Que un cop hagi ejaculat, i l'hagueu retirat, comproveu amb aigua que no té cap foradet.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas