Problemes amb la meva mare
Hola bones! Primer de tot moltíssimes gràcies per oferir aquest consultori, ajuda molt!
Doncs explico; la meva mare quan era adolescent va tenir anorèxia. Es va curar però sempre ha tingut al cap que estar prima és el millor i molts cops fa tonteries per perdre pes. Està força prima però sempre segueix igual. L'any del confinament, quan jo tenia 12-13 anys, vam començar a fer juntes rutines d'abdominals per tindre la panxa plana, i també se'm va posar al cap la idea que estar prima era el millor i que d'altra manera no podria agradar a ningú. Vaig patir trastorn d'atracons per ansietat i vaig engreixar (sempre he tingut una figura normal, ni prima ni grassa, inclús quan vaig engreixar) i des de llavors tinc problemes amb la meva imatge. Em vaig recuperar del tca però ara tinc "seqüeles" i mals dies, i ma mare molts cops fa comentaris que fan mal. He intentat parlar amb ella molts cops sobre això però sempre evita el tema i no s'hi pot parlar. Estic desesperada perquè em fa molt de mal i em molesten les coses que em diu i no sé què puc fer. A part d'això, jugo a futbol i per l'any que ve tinc unes proves de selecció amb un equip de primera, i tinc molta inseguretat amb el meu cos perquè em penso que no m'agafaran amb el cos que tinc, que hauria de tenir les cames una mica més primes. Què m'aconsellaríeu sobre els dos temes?
Estaré molt agraïda de rebre la vostra resposta.
Moltes gràcies!!
Laura Centellas

Hola maca! Gràcies a tu pel teu agraïment, és molt reconfortant saber que aquest espai us pot servir d'ajuda. També agrair-te a tu per contactar amb nosaltres i confiar-nos el que et preocupa. Ens expliques que la teva mare va patir anorèxia en la seva joventut, i tot i que dius que es va recuperar, encara observes algunes conductes o pensaments no gaire correctes, que sense voler, et va anar traslladant a tu, per la qual cosa, vas patir trastorn per afartament que repercuteix en la teva autoimatge i la manera com et perceps. També comentes que has de passar unes proves de futbol, que et generen nervis i incertesa, i no creus que tindràs bon resultat a causa del teu cos o a les teves cames. Tota aquesta situació et genera molt malestar, fa que no estiguis bé amb tu mateixa i a vegades, alguns comentaris de la teva mare empitjoren tota aquesta sensació i et generen molt de dolor. Ens confesses que les vegades que has intentat parlar amb la teva mare, esquiva el tema i t'és impossible, però és molt important que ella es pugui fer conscient i s'adoni que sense voler, pot estar creant-te molts problemes. Et recomano que juntes us poseu en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Allà, us podem rebre a les dues, en una acollida, on podràs explicar tot això que et passa i et preocupa, i una de nosaltres (psicòlogues), us acompanyarem, us assessorarem i us ajudarem per tal que puguis revertir tota aquesta situació i sobretot, que puguis trobar-te i sentir-te millor. Esperem la vostra trucada al 93 454 91 09, una abraçada molt forta!
La Laura Centellas