NO ESTIC BÉ
Simplement no estic GENS bé amb el meu cos. Em trobo grassa, però no puc parar de menjar. Semprre menjo, a cada estona menjo, i no és normal. Peso més o menys 45 kg I hauria de pesar 30, per estar com les meves amigues. No puc evitar comaprar-me i no tinc el mateix fisic que algunes d'elles, tenes més pits i estàn comodes amb el seu cos. Totes van sempre amb tops i jo amb suaderes i estic farta. Que hauria de fer?
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos com et sents. Ens comentes que no estàs a gust amb el teu cos, que et veus grassa i això afecta la manera com vesteixes, que et compares amb les amigues, i creus que hauries de pesar menys. També expliques que et sembla que menges massa i molt sovint, potser fins i tot amb ansietat. M'agradaria dir-te que no t'has de comparar amb les amigues ni amb ningú, cadascú tenim el cos que tenim, amb unes característiques diferents i no són millor unes que les altres. A vegades ens deixem influenciar molt per aquesta pressió social existent, amb un estereotip de bellesa excessivament prim, i això fa que ens puguem sentir malament si no tenim aquesta constitució. Haig de dir-te que el que és important, és mantenir uns hàbits de vida saludables, que t'alimentis de manera variada i equilibrada,  facis una mica d'activitat física (un estil de vida no sedentari), i fent això, no has de preocupar-te de quin número posi a la bàscula. Voldria destacar que és crucial que aprenguis a estimar-te. No li donis tanta importància al físic, moltes vegades oblidem que la gent ens valora per moltes altres coses: la personalitat, el caràcter, el comportament, etc. tot això és pel que la gent ens estima i ens valora. Comença a veure que ets única i especial així tal com ets, i aprèn a mirar-te amb uns altres ulls, perquè ben segur descobriràs moltes coses que tens magnífiques! Relacionat amb això, m'agradaria ensenyar-te un vídeo molt bonic en el que es veu una mica tot això, el fet que de vegades desitgem o valorem allò que nosaltres no tenim (
W8YHtUrtKeI). Com et dic, has de canviar aquesta manera que tens de mirar-te i treballar a millorar la teva autoestima. Així també com en reduir aquesta ansietat que dius que potser tens i que canalitzes a través del menjar. Com segurament saps, l’ansietat és una emoció que tots experimentem alguna vegada, és una reacció natural, però de vegades esdevé un trastorn: quan l'ansietat interfereix en la realització de les activitats de la vida diària i minva l’autonomia de la persona. Et recomano que si creus que tens ansietat puguis consultar-ho amb un especialista. Si de vegades menges sense gana, pot tractar-se de gana emocional. En aquesta situació el menjar pren una funció principal en la gestió de les emocions, es torna patològica i comporta conductes disfuncionals com ara l’ansietat per menjar, menjar compulsivament, afartaments i has de plantejar-te com resoldre aquesta situació. Si necessites qualsevol cosa més, no dubtis a tornar a contactar amb nosaltres. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas