Xocolata i problemes de panxa
Hola! Bé, potser la consulta que vull fer sembla poc seriosa, però és que a mi m'afecta molt i sempre tinc problemes amb relació a això.
El cas és que soc MOLT addicta a la xocolata. Sembla una tonteria i un infantilisme, però em passa el següent: cada dia menjo cereals de xocolata per esmorzar, galetes de xocolata o a vegades pa amb xocolata per esmorzar a l'institut i moltes tardes galetes de xocolata també (sovint de les marranes). Sempre he estat així i mai havia tingut problemes de cap tipus, ni sobrepès (al contrari, estic molt prima), ni diabetis ni res. I últimament el que em passa és que cada X setmanes se'm posa malament, i tinc mal de panxa, diarrees... Llavors durant uns dies faig dieta, vigilo amb el menjar, i no menjo xocolata. I se'm fa una tortura! Arribo a casa a la tarda després de l'institut i me'n vaig directe a buscar galetes, llavors hi caic i penso "ai, no, que no puc..." i em desespero i és en moments com aquests en què m'adono de la meva increïble dependència amb la xocolata. I després quan ja estic millor de la panxa, tota feliç torno a menjar un tou de xocolata, sucres i merdes d'aquestes, torno a abusar i torno a començar... I així cada vegada. I ja no sé què fer perquè en el fons vull deixar de tenir problemes de panxa cada dos per tres i menjar més saludable... Però, d'altra banda, no m'imagino la meva vida sense xocolata.
Què hauria de fer?
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure'ns i confiar en nosaltres. No t'amoïnis, el que et passa et preocupa i et genera conseqüències negatives, així que clar que és important! Ens expliques que t'agrada molt la xocolata i que en menges bastant (dius que ets addicte). Sempre ha estat un aliment que has consumit en grans quantitats, però refereixes que darrerament no se't posa bé i tens problemes digestius que associes a aquest elevat consum. Quan et passa això, durant uns dies intentes no menjar-ne, la qual cosa se't fa molt difícil. Després, quan tornes a consumir-ne, reapareixen els mals de panxa i els problemes digestius i dius que t'agradaria tenir una alimentació més saludable. Primer de tot, dir-te que la xocolata té molts efectes beneficiosos per la salut. Té potents efectes antiinflamatoris i antioxidants i prevé la hipertensió arterial, així com efectes estimulants a nivell psicològic: és un antidepressiu natural, ja que provoca una sensació de plaer i benestar i té un efecte antiestrès i anticansament. Però tot i que té totes aquestes propietats beneficioses, és un aliment que hem de consumir amb moderació, no pots abusar-ne tant, perquè a part que darrerament t'origina aquests problemes digestius, segur que deixes de consumir altres aliments que el cos necessita diàriament. Dius que t'agradaria tenir una alimentació més sana i saludable. Per mantenir una alimentació saludable, aquesta ha de ser suficient, completa, equilibrada i variada. Principalment basada en el consum d'aliments d'origen vegetal, aliments frescos i mínimament processats, com  són fruites fresques i verdures del temps, llegums, fruita seca, cereals integrals, oli d'oliva verge extra i, en menor quantitat i freqüència, els làctics (preferentment fermentats) i el peix, seguit de les carns (preferentment blanques i magres) i els ous. L'aigua ha de ser la beguda principal. Et recomano, que si tens dubtes, puguis consultar amb un dietista o nutricionista que et doni unes directrius adaptades i personalitzades per a tu. Està clar que pots menjar xocolata, però hauràs de reduir-ne el consum. No et preocupis, segur que pots descobrir molts altres aliments o diferents preparacions de les quals gaudeixes tant com amb la xocolata, però no t'afecten negativament i són més saludables! Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas