Comparació
Hola, abans de tot, gràcies pel vostre servei.
El meu problema és que jo menjo bé i tot i faig esport normal (ni poc ni excés) però cada vegada que escolto algú (sigui qui sigui, tot i que ni conegui la persona) fent qualsevol comentari del tipus "jo no esmorzo pel matí" o "vaig al gym un dia si un dia no" o fins i tot coses com ara a les colònies veure que alguna persona del meu voltant menja menys que jo, o no menja (per algun trastorn), es com que em comparo i començo a obsessionar-me a intentar copiar la seva conducta.
Això em passa des de 3r d'ESO (ara passaré a 2n de batx), tot i que he tingut èpoques en les que m'ha passat de forma més forta i d'altres en les que no tant.
De debó que intento que els comentaris o accions relacionades amb el menjar no m'afectin però de veritat que no ho puc evitar.
Gràcies per escoltar-me
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure'ns i confiar-nos el que et passa. Ens alegra saber que aquest espai us serveix per a poder expressar-vos i les nostres paraules us poden ser útils. Ens expliques que, tot i que dius que tens uns hàbits saludables (menges bé i practiques activitat física) de vegades, et compares amb les persones del teu voltant, i a vegades els comentaris que fan respecte a l'alimentació o al cos, t'afecten i dius que t'obsessionis per a imitar la seva conducta. Dius que això et passa des de fa temps, encara que la intensitat ha anat variant segons el moment. Voldria dir-te que és inevitable que et comparis, tots ho fem a vegades, però hem d'adonar-nos que moltes vegades ens fa sentir malament i fa que tinguem més inseguretats perquè veiem  que nosaltres som diferents i ho interpretem pensant que som pitjor. Has d’aprendre a fer comparacions saludables que et facin sentir bé i que puguis millorar. Com pots fer-ho? La millor manera és comparar-te amb tu mateixa. Fixa't en com eres fa una setmana o fa un any i pensa què has millorat i que t’agradaria continuar millorant. De totes maneres, ja que ens has demanat ajuda i si necessites parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l’Associació Contra l’Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d’acollides on poder explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, un espai reservat per poder expressar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú. Una de nosaltres (psicòlogues) t’escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09. Esperem la teva trucada, una abraçada molt forta!!
La Laura Centellas