Tinc inseguretat amb les meves cames.
Hola, fa molt de temps que no m'agraden les meves cames i em veig fisicament malament, a vegades tinc por de menjar i engreixar, pero finalment acabo menjant perque sinó anira malament pél meu cos, quan era mes petita em van fer una dieta en la cual em van treure tots els sucres (jo tenia 8-9 anys) així que em va afectar molt, vaig agafar depressió i mes tard quan la meva tutora del centra va marxar ho vaig dexar que faig no se que fer per aprimar-me ja faig esport pero no funciona
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per a confiar-nos el que et passa i et preocupa. Dius que no t'agraden massa les teves cames, ni el teu cos i que això et genera molta inseguretat, i que de vegades fa que no vulguis menjar, encara que ets conscient que l'alimentació és necessària per al bon funcionament del cos. Dius que de petita vas fer una dieta, que et va causar tristesa i depressió i que no saps que fer per a aprimar-te, ja que fas esport i això no et funciona. Primer de tot, dir-te que no tens perquè aprimar-te ni fer dieta. El que has de fer és tenir uns bons hàbits de vida, saludables: fer una mica de pràctica esportiva i has de tenir una alimentació variada i equilibrada, però podent menjar de tot. Si fas això, tant és quina sigui la teva constitució perquè estaràs bé i estaràs sana. I també voldria dir-te que tots tenim complexes (característiques que no ens agraden tant o que ens provoquen inseguretats), però has d'aprendre a estimar-te i valorar-te tal com ets. Relacionat amb això, et deixo un link d'un vídeo molt bonic:
W8YHtUrtKeI&t=33sI. A més, pensa que ets molt més que un cos, no li hem de donar tanta importància al físic. M'agradaria dir-te, que és important que t'acceptis i et valoris tal com ets. El cos, només és una part de nosaltres, hi ha moltes altres coses per les quals la gent et valora: el teu caràcter, les teves actituds, les teves idees, les conductes i comportaments, etc. és el que veritablement et defineixen com a persona i per la qual cosa la gent t'estima. No li donis tanta importància al físic. Com a societat, tenim molt interioritzat el cànon de bellesa existent (excessivament prim) i no respectem la diversitat corporal: existeixen molts tipus de cossos i tots són igual de vàlids. El físic no el podem triar, per tant, ens hem d'acceptar tal com som i veure que hi ha molts tipus de bellesa, desenvolupant un sentit crític envers aquesta pressió social. El cos ve determinat per herència, no el podem triar, i hem de pensar que va tenint molts canvis al llarg de la vida. Alguns d'aquests canvis, són naturals, com el desenvolupament a la pubertat o l'envelliment i de vegades, poden ser canvis deguts a una situació externa: alguna medicació, alguna malaltia, etc. i no per això canvia la nostra vàlua personal. T'aconsello que aprenguis a mirar-te amb una altra mirada, amb bons ulls i que paris molta atenció, perquè segurament descobriràs que hi ha molts aspectes (del físic, de la personalitat, de les teves habilitats) que fan que siguis especial, única i perfecta tal com ets. Una abraçada molt forta!!!
La Laura Centellas