Faig esport i menjo bé però no canvio
Hola! La meva consulta és sobre perquè faig esport, menjo sà i equilibrat, les calories necessàries, però el meu cos no canvia.
Tinc amigues que menjant pitjor i sense fer esport tenen un cos de model. Perquè passa això?
Em podrieu recomanar alguna manera més efectiva per aprimar-me? Em sobren alguns kg i no marxen.
Gràcies!
Laura Centellas

Hola maca, moltes gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que tens uns bons hàbits alimentaris, i fas esport, i que, tot i això, el teu cos no canvia. Que et compares amb les teves amigues, ja que elles, sense fer exercici ni alimentar-se de manera tan equilibrada tenen un cos que anomenes “de model”. I ens demanes perquè passa això i que et donem consells per aprimar-te. Primer de tot, vull dir-te, que si tu ja t'alimentes de manera variada i equilibrada i fas una mica d'activitat física, no t'has de preocupar GENS pel teu cos, perquè segur que estàs sana i saludable. Pensa que cadascú tenim un cos i una constitució diferent, i no has de comparar-te amb les teves amigues ni amb ningú. El que anomenes “cos de model” és un estereotip de bellesa, que tenim a la societat, però que no té en compte les diferències i diversitat corporal i molt menys la salut. Hem d'intentar desenvolupar un sentit crític davant d'aquesta pressió social que ens influeix tant i fa que no valorem tan positivament les característiques que no s'aproximen a aquest ideal de bellesa. Tu ets perfecte tal com ets, no has de modificar res. A més a més, no donis tanta importància al físic. Pensa, que les persones, som molt més que un cos. Les persones que t'estimen, ho fan per la teva personalitat, el teu caràcter, el teu comportament, etc., això és el que de veritat compta i que valorem de les persones. Així, que no crec que hagis de perdre pes. Però si, així i tot, vols fer-ho, t'aconsello que vagis a un especialista que pugui valorar el teu cas en profunditat i personalitzar-te unes directrius adaptades a tu. Un petó molt fort i qualsevol cosa ja saps on som!
La Laura Centellas