i ara que?
Porto molt de temps incòmoda amb el meu propi cos i, tot i que cada cop tinc més autoestima, encara vull canviar la meva forma física. He probat dietes, taules d'exercicis i mil coses més però no veig cap canvi malgrat tot el temps que porto dedicant-me a això. Avuí dia, començo a plantejar-me si llençar la tovallola o continuar i resar per a obtenir resultats. Que puc fer?
Laura Centellas

Bon dia, moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres. En primer lloc, m'agradaria felicitar-te perquè, segons ens indiques, estàs posant èmfasi en l'autoestima, i això és molt important i sa. Pensa que el físic ve determinat genèticament en un percentatge molt alt i encara que ens facin creure que el podem modificar nosaltres com vulguem, la realitat no és així. Ens podem posar en mans de professionals (nutricionistes, metges, etc.) però per aconseguir un estil de vida i uns hàbits més saludables, fet que no necessàriament es traduirà en un canvi del cos. Segons ens expliques, aquesta incomoditat i voluntat de canvi apareix per la relació que tens amb el teu cos, i potser valdria la pena que pensessis en el cos com una part de la teva persona que has de cuidar i respectar, independentment de com sigui. Pensa que esperar uns canvis pot comportar patiment i frustració ja que científicament no tenim tots els paràmetres sota control per assolir tots els canvis desitjats. És molt més sa i efectiu pensar a millorar la relació que tens amb el teu cos i revisar el perquè d'aquesta voluntat de canvi. Sovint els cànons de bellesa ens generen malestar a tots i a totes ja que ens fan creure que és l'única opció vàlida i suficient, però això no vol dir que no sigui possible deixar-los enrere i gaudir del nostre cos com una eina més que ens permet viure i ser feliçes sense la necessitat d'estar lligades a aquests ideals de bellesa. Moltes gràcies per escriure'ns i una abraçada molt gran.
La Laura Centellas