Dismorfia?
Soc una persona molt alta, i el meu IMC és de 21. La gent em diu que estic molt prima, però jo em veig malament, i no m'agrada el meu cos. Moltes vegades em salto els àpats, però no aconsegueixo res, i em fa por tornar a fer 5 àpats diaris perquè no vull pujar de pes. Que puc fer?
Laura Centellas

Hola! T'agraïm molt la teva consulta i esperem que aquesta resposta pugui servir-te d'ajuda. Ens comentes que ets una persona molt alta i prima, però tu et sents malament amb el teu cos i no t'agrada la teva imatge. Per culpa d'aquesta visió tan negativa que tens de tu, moltes vegades, no t'alimentes de manera correcta i intentes reduir el nombre d'àpats, ja que tens molta por a pujar de pes. Primer de tot, m'agradaria dir-te que és molt important que el cos, s'alimenti de manera variada i equilibrada i que li aportem els nutrients suficients que necessita perquè si no, pots tenir conseqüències negatives tant a nivell físic com psicològic. Dius que tens molta insatisfacció amb tu mateixa, i ets molt valenta al confessar-ho, però és crucial que t'adonis que dones massa importància a l'aspecte físic i que tots som molt més que un cos i tens moltes altres coses per les quals la gent et valora i t'estima. El cos és important respectar-lo i cuidar-lo,  i que per a estar sana, has d'alimentar-te de manera variada, equilibrada i sobretot suficient. Si tens uns hàbits de vida saludables (bons hàbits alimentaris i fas una mica d'activitat física), no has de preocupar-te i fixar-te tant en el teu pes o el teu IMC, perquè segurament estaràs bé i el més important, saludable i sana. Moltes vegades, ens comparem amb els estàndards de bellesa que tenim en l'actualitat, i creiem que aquest cànon és l'únic vàlid i bo, i no respectem les diferències corporals i que cadascú té una constitució diferent i hem de començar a acceptar i valorar la diversitat corporal. Tens un cos magnífic i únic, el qual pot canviar en molts moments, i això no afecta el teu valor com a persona, aprèn a estimar-te i valorar-te tal com ets! Si aquest malestar no desapareix i continues amb aquests pensaments que afecten les conductes i et generen tant de malestar,  i creus que sola no pots aconseguir-ho, t'animem que puguis explicar-ho a algú del teu entorn (família, amics) i en cas que ho cregueu oportú, puguin acompanyar-te a un especialista per poder revisar-ho amb un professional que et dongui eines per a poder tornar a estar i sentir-te bé. Qualsevol cosa, estem aquí per ajudar-te, un petò molt gran!
La Laura Centellas