no em sento be amb el meu cos
holaa! bno des q soc petita q m’he sentit diferent, pero no en el bon sentit. sempre he sigut mes alta q totes i mes grassa. a dia d avui segueixo tenint aquest problema. jo sempre havia tingut molta autoestima i no m’importava el q digues la gentt, pero ara si. a mes jo crec q els meus avis no m’excepten tal i com soc, sempre em diuen q si m’aprimes estaria mes guapa i coses d aquestes. la cosa es q a mi m’agrada molt menjar, pero quan menjo em sento culpable i despres estic donant-li voltes, en canvi quan no menjo, encara q tingui gana, em sento bee.
he intentat aprimar molts cops i no puc (jo crec q es la constitució ja q al meu pare tmb li passa, pero m’han fet proves i no surt res). cuan vaig a comprar roba em sento molt malament pqq hi ha moltes coses q no em queden com a les altres o directament ni em van. sempre he volgut estar prima i poder-m’he ficar la roba q jo vulguii pero ja nose q ferr. quan miro tiktok em sento molt malament al veure a noies primes i guapes, sento q ningu m’estimara per com soc.
aquest problema m’afecta cada dia sobre tot ara a l’estiu q tothom va a la platja i a mi em fa por treurem la roba pel q puguin pensarr, o quan estic aseguda algun lloc sempre em fico un coixi a la panxa pq no es vegi.
no parlo d’aixo amb ningu pq no m’agrada q la gent sapiga les meves insegurerats i q despres es fiquin amb mi o q es riguin, i crec a tmp tinc la confiança suficient ja q casi sempre acabo plorant. q pucc ferr??
moltes graciess!
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos com et sents i el que et passa. Ens comentes que sempre has estat una persona de complexió grossa, però que mai t'havia afectat, ja que consideres que abans tenies molta autoestima, però que darrerament això està canviant. Dius que els teus avis no t'accepten, perquè de vegades et diuen que t'hauries d'aprimar. Ells t'estimen i sempre ho faran, però de vegades, inclús les persones que més ens estimen,  no estan del tot encertats  en els seus comentaris i, tot i que segur que sense mala intenció, aquests missatges que et diuen no t'ajuden, et generen dubtes i idees errònies i et fan crear inseguretats. Tot això, afecta la teva relació amb tu mateixa, i la relació amb l'alimentació, així com les emocions que tens lligades al menjar (sents culpa quan menges més del que creus i creus que és positiu no menjar tot i que passis gana). Com molt bé dius, cadascú tenim la constitució que tenim, i no t'has de comparar amb els altres (ni persones del tik tok ni d'enlloc) . I tampoc en qüestió de roba, tu pots vestir-te com a tu t'agradi i no t'has de sentir malament perquè creus que no et queda de la mateixa manera. A més aquest malestar que tens amb tu mateixa, al comparar-te, t'afecta encara més degut a l'estiu, i això fa que evitis situacions o que estiguis incòmoda allà on hauries de gaudir i passar-ho bé. Socialment, tenim massa interioritzat el cànon de bellesa, i creiem que és l'únic cos vàlid i bo, i això no és així, hem de començar a respectar i valorar la diversitat corporal i que cadascú tenim una complexitat diferent. No tens per què aprimar-te, el que és important mantenir uns bons hàbits alimentaris independentment de quin sigui el nostre pes o la nostra constitució. El cos canvia en molts moments i no determina la vàlua d'una persona, has d'adonar-te que la gent t'estima per moltes altres coses: la teva personalitat, el teu caràcter, les teves accions, etc. I dius que tot aquest patiment que et provoca aquesta situació no la comparteixes amb ningú, que et fa por que es riguin de tu, però les persones del teu voltant que t'estimen (sigui família o amistats) el que volen és que estiguis bé i segur que si els expliques podran ajudar-te. Junts, podeu anar a un especialista que et pugui ajudar a canviar aquests pensaments. I si ho necessiteu, podeu contactar amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia (consulta@acab.org) on us assessorarem i orientarem per tal de poder canviar tot això i que puguis tornar a estar tranquil-la, sense aquest malestar, podent gaudir de la vida i de tu mateixa. Una abraçada molt gran!
La Laura Centellas