Nose com prendremo
Hola, soc una noia de 15 anys que ultimament no te gairebe mai gana, i quan la te menja pero es limita fins a cert punt ja que em sento grassa de panxa i de cames. Nose que fer perque les poques persones que ho saben (3) dentre elles un noi em diu que estic perfecte i que no estic grassa i tal i majuda a menjar una mica mes cada dia o a incitarme a menjar, pero no soc capaç molts cops dacabarme el plat, nomes quan tinc molta molta gana acumulada i nose que fer al respecte
Laura Centellas

Hola maca! Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que darrerament no tens massa gana i menges menys aliments, o que quan menges, intentes limitar les quantitats perquè sents que estàs grassa (concretament detalles de la panxa i les cames). Per tant, sents inseguretat i insatisfacció respecte al teu cos i això està afectant la manera com t'alimentes Dius que has comentat això que et passa amb tres persones, una de les quals, un noi, que et diu que estàs perfecte i intenta que puguis menjar una miqueta més, però de vegades no t'és possible de fer-ho. Has de pensar que l'adolescència, és una època de molts canvis, on el cos està canviant i poden aparèixer aquests pensaments i fer-te sentir insegura. Així i tot, és molt important que t'adonis que, per un costat, som molt més que un cos, i la gent ens valora per moltíssimes coses que no tenen a veure amb l'aparença o l'aspecte. El cos és una part important de la persona que cal respectar i cuidar i pensa que la salut d'un cos no ve determinada pel pes o la forma, sinó per molts altres paràmetres. M'agradaria que tinguis en compte que tots els cossos són diferents, i tots canvien a mesura que passa el temps, i ho fan de manera diferent perquè sovint, estem molt condicionades i acostumades a veure un cànon de bellesa que creiem com a únic vàlid, bonic i bo, i això no és correcte. Tots els cossos són únics, bonics i poden ser saludables independentment de si estan més o menys pròxims a aquest ideal cultural. És crucial que entenguis que ens hem d'alimentar de manera variada i equilibrada i no podem limitar o restringir l'alimentació. El cos i la ment necessita tots els nutrients i si no els hi ofereixes, podries arribar a emmalaltir. T'animem especialment a què intentis alimentar-te bé, estimar el teu cos i cuidar-lo sigui com sigui, més enllà de si és prim, gras o altres característiques. El teu cos és únic i especial i has d'estimar-lo. Si sents que tots aquests pensaments en comptes de millorar, cada cop t'afecten més, et recomano que juntament amb aquestes persones a les quals ho has explicat, (o que puguis expressar-ho amb la família), pugueu contactar amb un especialista que pugui ajudar-te a tornar a sentir-te bé. Gràcies per compartir amb nosaltres les teves inquietuds. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas