imatge corporal
Ja fa temps que no em sento bé amb el meu especte físic. Sempre he sigut una nena amb una mica de sobrepès i això m’ha afactat durant anys encara que no en fos conscient. Amb deu anys no m’atrevia a posar-me bikini ni amb les meves amigues, ara ja si però sempre estic insegura. Fa menys d’un any vaig començar a fixar-me en les calories i fer mes esport. En total vaig perdre cap a 10kg però crec que la meva autoestima no ha fet res mes que empitjorar. Tinc gana constantment i això fa que es crei una guerra mental de si hauria de menjar allò que em ve de gust o no. Normalment m’ho acabo menjant i em sento malament després. Quan em miro, no m’agrada gents el que veig i estic farta d’aquesta situació.
Laura Centellas

Hola! Primer de tot, moltes gràcies per contactar amb nosaltres i explicar-nos la teva situació. Dius que sents insatisfacció corporal des de fa molts anys (consideres que sempre has tingut sobrepès) tot i que no n'eres del tot conscient, aquest malestar, et condicionava i feia que evitessis algunes situacions o les fessis amb inseguretat o patiment. A causa d'això, el darrer any has començat a estar pendent del nombre de calories que ingereixes i augmentat la pràctica esportiva, fet pel qual has baixat de pes, però reconeixes que la teva autoestima ha empitjorat i també la teva relació amb el menjar. De vegades menjar et genera malestar i culpa i estàs constantment pensant amb el menjar i patint pensant si evites o menges el que necessites o et ve de gust.  Tota la situació que expliques ha de generar-te molt malestar i patiment, però vull felicitar-te per la teva valentia en demanar-nos ajuda. Ets conscient que tens un problema d'autoestima, que t'està afectant, i això és el més important per poder canviar-ho El millor que pots fer en aquest cas és explicar-ho a aquelles persones que t'estimes i hi tens confiança (família, amistats) i que aquestes, a part de recolzar-te, puguin acompanyar-te a un professional de la salut perquè pugui revisar-ho i buscar la millor opció per solucionar el que comentes. Estem aquí per qualsevol cosa que necessitis, una abraçada molt gran!
La Laura Centellas