Obssesió amb l'esport i el menjar sà
Primer de tot vull agraïr-vos la feina que feu i les vostres consultes que ens disposeu a l'abast de tothom. S'agraeix llegir les diferentes consultes i saber que no estàs sol/a.
Fa un temps em van començar a aparèixer vídeo als reels de Instagram de noies amb rutines d'aquestes que s'aixequen aviat i fant esport i tenen una vida perfecta i no sé perquè m'agradava mirar-los. Jo en aquell moment feia esport però no com una cosa obssesiva. Però ara des de fa uns mesos no paro de mirar receptes saludables i de fer esport i si no faig esport cada dia de vegades inconscientment redueixo la dosis de menjar que menjo i estic pràcticament tot el dia mirant vídeos de receptes d'aquestes mirant quins aliments són bons i quins no i mirant vídeos de noies recomanant rutines i al principi no era res dolent però ara he desenvolupat certa dependència cap a això i em miro molt al mirall i si estic una mica inflada de la panxa o no he fet esport em poso a fer esport si o si. Un dia eren les 2 del matí i no sé perquè estava mirant vídeos d'aquests i em vaig posar s fer esport perquè si no donava ansietat. Se que pot sonar estrany i ho sento per haver enviant awuetsa parrafada però estic preocupada perquè no em sento a gust amb mi mateixa i encara que faci esport aquell dia em costa anar a la platja i estar tranquila i de vegades no hi vaig i he deixat de fer coses que m'agradaven com llegir perquè és com que no puc i ne l'únic que puc pensar és en fer esport i estar prima. I ara aniré de campaments i no podré fer les meves rutines i em fa cosa i no se estic feta un lío.
Merci per tot i no sé si servirà de molt però necesitava explicar-li a algú. ;)
Laura Centellas

Hola, és normal que ens obsessionem amb les xarxes i la "vida perfecta" que mostren, però mai oblidis que la realitat no és així. Hi ha molts comptes body-positive i de desprestigi de les xarxes socials on noies demostren les imatges a xarxes i la realitat darrera d'elles i potser t'ajudaria a tenir una visió molt més completa i justa. El que sí que és molt important que vegis com l'obsessió t'ha fet deixar de fer coses que t'agradaven, sentir-te amb vergonya cap al teu cos, perdre temps i energies en fer esport d'una forma que no és sana, t'afecta al son, a les amistats, a l'escola... Com pots veure, no és gens sana la situació i l'hem de canviar; són hàbits que has agafat però també els pots deixar, d'acord? Primer de tot, menys miralls. Canvia els vídeos que veus per altres vídeos que t'agradin. Prioritza sentir-te bé i cuidar-te, menjar les coses que t'agradin, menys exixgència i més flexibilitat. Tot això és fàcil de dir-ho però a tu et costarà una mica perquè estem en un cercle viciós de pensaments obsessius molt exigents i restrictius. Has de trobar altres coses per distreure't i fer-te sentir bé que no sigui el pes, ja siguin hobbies, amics, projectes, llegir, passar-ho genial als campaments, i ficar-t'hi amb tota la teva atenció per desviar-la de la canya que t'estàs posant... Estem en un punt de risc i no voldria que li treiessis importancia en cap cas.
La Laura Centellas