Puc posar-li nom al que vaig viure?
Després del COVID, vaig passar un mal moment a nivell mental. Vaig passar pel que seria com un episodi depresiu amb autolesions i problemes amb la meva imatge física fins al punt d'estar restringint-me menjar seguidament. La cosa és que, al no haver annat a cap psicòleg i no haver rebut cap tipus d'ajuda ni de diagnòstic no tinc la sensació de poder referir-me a allò que vaig passar com a un TCA o com a una depresió. Puc posar-li nom al que vaig viure?
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per escriure'ns i explicar-nos el què et passa. Ens comentes que després de la pandèmia, vas passar per un moment difícil de salut mental, fins i tot realitzant conductes molt perilloses com són les autolesions o fent restriccions en l'alimentació, perquè no tenies una bona autoimatge corporal. Ens preguntes, SI, ja que no vas consultar-ho amb especialistes, si podries referir-te a aquella situació que vas viure sota algun diagnòstic concret. M'agradaria dir-te, que el que és important, no és posar-li una etiqueta o un altre, sinó que realment allò fos un episodi puntual i no hagi anat a més. Vull recordar-te, que sempre que estiguis malament, has de poder parlar-ho amb la gent que estimes i que t'envolta, i en cas de necessitar-ho, poder acudir a un especialista que et pugui ajudar. No hem de tenir vergonya de trobar-nos malament, la salut mental, és tant o més important que la salut física, i oi que quan et trobes malament vas al metge? Doncs és crucial cuidar-nos també en l'àmbit psicològic. I com fer-ho? Doncs valorant positivament les coses que tens, gaudint del dia a dia i de les coses bones que et passen, buscar moments de tranquil•litat o relaxació, intentar no ser molt exigent ni amb tu ni amb els altres, no deixar que les emocions negatives et bloquegin, donar-te permís per estar malament o plorar i sobretot, rodejar-te de gent que t'estimi i et valori i en cas de dubte, sempre consultar-ho amb un metge. Qualsevol cosa que necessitis, torna'ns a escriure quan vulguis. Una abraçada molt forta
La Laura Centellas