Les meves amigues em diuen anorèxica
Hola, ja fa un temps les meves amigues em diuen que segurament sóc anorèxica, no sé que els hi he de respondre. S'ha de dir que jo estic una mica baixa de pes per lo que em tocaria però menjo bé i tinc les anàlisis bé.
Ah no són les úniques també hi ha gent de la meva família que m'ho diu, cosins,tiets,...
Que podria fer?
Gràcies :)
Laura Centellas

Hola! Moltes gràcies per confiar en nosaltres i explicar-nos el que et passa. Ens comentes que tant les teves amigues com alguns familiars, et diuen que ets anorèxica perquè estàs una mica baixa de pes, però afirmes que t'alimentes de manera adequada i que les analítiques no et surten alterades. Primer de tot, m'agradaria preguntar-te per què dius que creus que estàs per sota del pes que et tocaria, ja que si realment t'estàs alimentant de manera correcta, tens uns bons hàbits alimentaris, menges de tot i en quantitat suficient i en general tens un estil de vida saludable, segur que el teu pes és està bé. Pensa que cadascú de nosaltres som diferents i hi ha persones amb diferents constitucions, metabolismes, etc. Però repeteixo, has de ser SINCERA amb tu mateixa i amb nosaltres i adonar-te si realment t'estàs alimentant bé (perquè les analítiques no són un criteri vàlid, ja que de vegades les analítiques triguen un temps a veure's afectades per un dèficit en l'alimentació). Com et dic, si realment el teu hàbit alimentari és correcte, no has de permetre que et facin aquests comentaris. Segur que no ho fan amb mala intenció, que si et diuen això és perquè estan preocupats per tu, però de vegades no estem massa encertats en la manera com demostrem els nostres temors. Pots confessar-los que no et fa sentir bé que et facin aquests comentaris i més atribuint-te un trastorn que realment és molt dur i molt difícil de transitar. Pots tranquil·litzar-los demostrant que tens una bona relació tant amb el menjar com amb el teu cos, i ells també han d'entendre que cadascú som com som, tu tens aquesta constitució i hem d'acceptar tots els tipus de cossos. Si necessites res més, torna'ns a escriure quan vulguis! Una abraçada
La Laura Centellas