Ansietat pel menjar
Bones. Ja fa uns 3 anys vaig patir un tca (anorexia). Ara ja estic recuperada i he recuperat el meu pes. Des de que vaig patir el transport duc una alimentació més saludable i equilibrada. Tot i això, sento que tinc ansietat pel menjar. Moltes vegades, després dels àpats, malgrat estar plena i saciada, tinc la necessitat de menjar i "picar" altres aliments, simplement per ansietat (no menjo molt, moltes vegades és fruita, fruits secs, xocolata, però ho faig impulsivament i estressada...). Noto que això ja ha esdevingut un hàbit a la meva vida, només acabar un àpat ja sento aquesta ansietat i necessitat. No sé com deixar-ho de fer, ja que sempre que ho faig me'n penedeixo i penso, demà no ho faré, però és impossible. Teniu algun consell? Com ho puc fer?
Moltes gràcies!
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per explicar-nos el que et passa. Ets molt valenta per posar-hi paraules i buscar ajuda. Després de patir un tca cal cuidar molt la relació amb el menjar i que aquesta sigui des del "gaudir", intentant, no que sigui saludable i equilibrada, sinó que s'allunyi del control i l'obsessió. Aquesta sensació de necessitar picar i menjar altres coses, juntament amb l'angoixa que ens comentes pot aparèixer per moltes coses, seria bo que poguessis explicar-ho a algú de confiança i posar-ho en mans d'un/a professional de la salut perquè pugui valorar-ho i aconsellar-te quina és la millor manera de disminuir aquesta ansietat i viure l'alimentació des d'una perspectiva més tranquil·la i intuïtiva i menys controladora. Pensa que, a vegades confonem sensacions i potser aquesta necessitat de picar altres aliments és simplement gana, perquè no t'has quedat tipa del tot (i si fos així no passaria res, ni hi hauria res malament, recorda-ho). No és fàcil conèixer tan bé el cos i les sensacions de gana i sacietat. Però sobretot no et culpis per això que et passa, tingués en compte que amb ajuda segur que podeu descobrir què és el que està passant i, sobretot, perquè et genera tanta preocupació i angoixa. De nou moltes gràcies per explicar-ho, imagino que no és fàcil i diu molt de tu que ho facis. Gràcies, valenta! Una abraçada enorme.
La Laura Centellas