no tinc ganes de mantenir relacions sexuals de cap tipus
no tinc ganas de mantenir cap tipus de relació sexual que sigui en parella, nose comunicar-me per tant majoritàriament les meves parelles no entenen el que m'agrada i el que no, i per el mateix motiu jo no gaudeixo fent cap pràctica perquè estic tota l'estona incòmode i pensant si ho estic fent i si no ( i preguntar em fa vergonya ja que és algo "que hauria de saber"). si es cert que amb la meva exparella (noi) el sexe no era gens bo, ja que ell només tenia l'experiència del pronto i el sexe era molt agressiu i no entenia que no m'agradava així i m'insistia molt, fins el punt que jo no volia fer mai res y ell insistía i insistia fins que jo em deixava, crec que això va fer que perdés moltíssim les ganes de fer coses, però ara amb la meva parella (noia) actual em pasa el mateix, ja que no vull fer mai res, perquè quan ella m'ho fa jo no ser comunicarme gaire bé perquè penso que si lo dic li sentará malament, i quan ho faig jo m'agobio moltíssim i per tant sempre que ella intenta iniciar algo ho freno en sec, i la solució podria ser comunicar-se però m'és molt difícil perquè realment no tinc ganes de res, llavors que puc fer per recuperar les ganes? O que puc fer per comunicar-me i no semblar una ingènua?
(que sigui completament anònim siusplau)
Laura Centellas

Hola,
En primer lloc, ningú, NINGÚ ens ha de fer sentir malament per no voler tenir relacions sexuals, ni tampoc hem de tenir relacions sexuals per evitar conflictes o males cares, això és xantatge emocional i és una forma d'abús. Les relacions sexuals han de ser consentides i desitjades. Les relacions consentides i no desitjades, no són una relació sexual d'igual a igual, i per desgràcia aquesta situació passa en moltes relacions de parella. I també són una forma de violència i d'abús.
Si amb la teva parella actual sents que tens certs bloqueig, ja sigui per la relació anterior i la dinàmica de la mateixa, com per altres temes que potser no ens has comentat a la consulta, et recomanem que puguis seure a parlar amb ella i explicar-li com et sents. Que ets sents malament, que no saps com comunicar-te per no ferir-la, etc...
I per acabar, d'ingènua no en tens res! És molt difícil expressar i exposar el que acabes de compartir amb nosaltres, és el primer pas per a poder demanar ajuda.
Una abraçada i gràcies per confiar en nosaltres!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas