comentaris sobre el que menjo
hola, volia fer aquesta consulta perquè hi ha una cosa que m'inquieta i em molesta bastant.
doncs jo soc una noia que considero que estic en forma perquè m'agrada molt fer esport, però també menjo bastant, pero no engreixo pràcticament.
no tinc gaire autoestima en general però sí que es cert que amb el tema del pes i el cos i tot això doncs sí que em sento bé amb mi.
El problema ve de que fa uns mesos que el meu pare em deixa anar comentaris com: et penses menjar el crep? menges massa. i coses així.
a mí em molesta perquè em fa sentir malament i per aquests comentaris entre altres coses estic perdent la bona relació amb ell. ell no sap que em molesta pero si li dic s'enfadaria perquè està molt intocable ultimament.
la cosa es que ultimament desde que em diu això em preocupo més pel meu pes que abans i em dona la sensació que faig més panxa. tothom del meu voltant a qui li he demanat diu que no, que estic com sempre. No vull deixar que això m'afecti pq per una part em veig bé però per una altra doncs no tant.
em podrieu donar algun consell per aconseguir evitar els comentaris o dirli al meu pare que deixi de dirme aquestes merdes? gràcies pel que feu!
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per compartir-ho amb nosaltres. En primer lloc, t'aconsello que quan et miris al mirall intentis veure més enllà del cos que s'hi reflecteix. Som molt més que un cos, i hem d'intentar que la nostra felicitat, el fet de sentir-nos bé no vagi condicionat per com és el nostre cos i per si s'assembla o no als cànons de bellesa (uns cànons que no són res més que estereotips que dificulten una bona relació amb el cos). Imagino que el que et digui el teu pare t'afecta, i per això no t'has de sentir malament. El que ens diuen les persones que ens importen ens afecta, però això no vol dir que no puguis dir-li. Has de poder comunicar-li quan una cosa no t'agrada i, fins i tot, pots explicar-li per què et fa sentir malament. Parlant és com millor ens entenem les persones i buscar el moment i la manera adequada pot ser una bona idea per abordar la situació i segur que poder conèixer-vos i cuidar-vos millor l'un a l'altre. Afegeixo que el cos canvia per molts factors i, ni tots estan relacionats directament amb si mengem més/menys o fem més/menys esport, ni és sa creure que la nostra salut i la nostra autoestima depenen de si pesem més o menys o si tenim un cos prim o gras. L'autoestima es construeix cuidant-nos, fent coses que ens agraden, estan amb persones qui estimem i ens estimen i no deixant-se portar per prejudicis o comentaris aliens. De nou, gràcies per explicar-nos-ho i molta força per explicar al teu pare com et sents.
La Laura Centellas