Mala relació amb el menjar (menjar de més)
Hola, fa temps que tinc una mala relació amb el menjar i vaig tenir una època en què vomitava de vegades després de menjar.
Però el que menys puc controlar és el fet de menjar compulsivament. Em costa molt controlar-me i menjar racions normals i, sobretot, no fer-me farts. No sé comprar unes galetes i racionar-me-les, me les menjo totes de cop. Després, evidentment, em sento fatal i tinc por de tornar a caure en el bucle de vomitar.
Necessito algun consell per a tenir més control sobre el tema del menjar. Us ho agrairia molt!
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per explicar-nos el que et passa. No ha de ser fàcil verbalitzar-ho i és el primer pas per començar a solucionar aquesta situació. T'animo que, si no ho has fet, ho parlis amb alguna persona adulta de confiança perquè et puguin ajudar. El que comentes, menjar de forma compulsiva, vomitar després de menjar i racionar el menjar per intentar controlar és quelcom que hauria de valorar un professional de la salut per poder saber què està passant exactament. A vegades la relació amb el menjar no és fàcil i per situacions externes comencem a fer coses i a actuar de maneres que ni decidim ni volem. Per aquest mateix motiu no et sentis culpable pel que està passant, però demanar ajuda i explicar tot el que et passa és el millor que pots fer. Per això, com ens has demanat ajuda i si vols parlar-ne més, et proposo que et posis en contacte amb l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia. Actualment, estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques o presencials. Són espais on podràs explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, podràs desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú i així podrem parlar-ne amb més detall. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera. El telèfon és 93 454 91 09.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!
La Laura Centellas