No vull recayes
Holaa!!
És el primer cop que escric una consulta per aquí perque necessito algun consell.
Fa 1 any vaig patir un tca el qual em va marcar bastant. Es podria dir que ja estic “recuperada” pero jo no ho sento d’aquesta manera. Fins i tot la meva psicologa em diu que estic estupenda i que he millorat moltisim comparat a fa un any i per això necessito la opinió d una altra persona. Últimament em miro molt en el mirall i no m’agrado. Intento no compararme amb els cossos de les meves amigues i gent que veig pel carrer però no ho aconsegueixo. Sento que tornaré a recaure i no vull perque ja ho vaig passar prou malament, però a la vegada em comparo amb el meu cos d’abans i m’agrada molt més. Es molt trist veure com uns pantalons que fa un any em venien (fins i tot grans) i ara ni m’entren. Estic cansada de sentirme culpable cada cop que menjo més del compte. Que hauria de fer?
<33
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns VALENTA. Escriure i verbalitza tot el que ens dius no ha de ser gens fàcil i abans de començar només podem felicitar-te i animar-te a continuar lluitant. Parlar de totes aquestes preocupacions i malestars amb les persones qui estimes i qui et poden ajudar és superimportant. No ho deixis de fer mai. Els TCA són trastorns que no segueixen un curs lineal, no sempre van cap amunt, a vegades apareixen pensaments, situacions que ens fan creure que anem de baixada, però si ho mirem en perspectiva i ens plantegem on som ara i on érem fa un any o dos anys, com molt bé dius, has millorat moltíssim. Això ens indica que vas pel bon camí i que tot i que hi hagi dies pitjors, estàs fent les coses bé. Hi ha pensaments i sentiments que apareixen sense avisar i poden ser molestos, parlar-ho amb algú de confiança et pot ajudar a passar aquests moments sense patir-ho tant. De totes maneres, i per si en algun moment et sents descontrolada i molt sobrepassada t'animo a parlar-ho amb la família, amb la psicòloga o si ens necessites pots contactar amb nosaltres al telèfon de l'entitat per consultar-nos tot allò que necessitis (93 454 91 09). Molts ànims i una forta abraçada!
La Laura Centellas