Comentaris
Holaa, vale fa 1 any i mitj vaig anar d’intercanvi a irlanda i alla el menjar no es gaire saludable i aixo va fer que guanyes pes i tornes pesant mes del q pesava, recordo que el primer que hem va dir el meu pare quan hem va veure va ser “ ostia filla estas molt gorda he” des de llavors els comentaris son continus ( i ara ja peso menys del q pesava abans de marxar) al principi no pensava q mafectessin tant pero ara tinc molts atacs de deixar de menjar i ultimament faig esport excesiu, la veritat es que el meu pare es concient de que hem fan mal els seus comentaris per que e parlat amb ell pero segueix i segueix i m’afecten moltissim i fan que hem vegui fatal i se que no ho estic perque tothom mho diu pero jo hem veug molt malament fisicament:( moltissimes graciees x l’ajuda
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns. Comentes que arran d'un canvi corporal has rebut comentaris que no t'han fet sentir bé i que comencen a crear més malestar del que et pensaves. En primer lloc, tingues en compte que el nostre cos pot canviar per molts motius i no per això l'hem de deixar de cuidar i respectar. Per l'altra, poder comunicar el que no t'agrada és important. Si creus que ja ho has intentat i no hi ha hagut resposta o canvi, intenta parlar-ho amb alguna altra persona adulta que pugui parlar amb ell i fer-lo reflexionar. Les persones adultes sovint cometem l'error de no escoltar-vos suficient. Així i tot, a vegades hi ha persones que els costa entendre que opinar, jutjar i criticar el cos d'una altra persona no ajuda, ni millora la vida de ningú. Els cossos són, d'alguna manera, vehicles que ens permeten viure i gaudir. Per això mateix és important no veure'ls només amb les etiquetes dels estereotips i cànons de bellesa que hi ha a la societat, sinó com quelcom meravellós que em permet somriure, somiar, pensar i respirar (entre moltes altres coses). Estar gras o estar prim no ha de ser mai un motiu per assenyalar ningú, pensa que la salut i el benestar venen determinats per molts factors i basar-nos en només el pes per decidir si algú està sa o no és un error enorme. Moltes gràcies per la teva valentia i una abraçada molt forta!
La Laura Centellas