la gana
Hola! Estic tenint un desordre increible a l'hora de menjar. Hi ha cops que tinc una gana incontrolable (com avui) i hi ha cops que no vull menjar res. A l'hora de l'esbarjo al institut he esmorzat un entrepà (com d costum, el que em posen els meus pares sempre a la fiambrera xd) i quan me'l he acabat, m'ha agafat molta més gana, tanta que les meves amigues d'altres classes m'han donat menjar que tenien de sobres per si feia falta. Una de les amigues m'ha donat un brioix de xocolata i jo me'l he menjat, i he dit que tenia molta més gana. I una altra de les amigues m'ha donat un donut sencer que ella ja se'n havia menjat un. I després de menjar això, tenía molta més gana. Ara estic tenint molta més gana, pero ahir no en tenia. A que deu ser això?
Gràcies i petons, adolescents ;)
Laura Centellas

Hola, gràcies per explicar-nos el que et passa. Dius que a vegades tens molta gana i altres no i que t'espanta quan en tens molta perquè sembla que no sigui normal. Per un costat pensa que el nostre cos no sempre necessita la mateixa quantitat d'aliments i que pot passar que en funció de molts factors hi hagi dies que tinguis molta gana. Per això no has de patir, quan tenim gana el millor que podem fer és menjar. És ben diferent si veus que sense tenir la sensació de gana i per nervis o situacions que et provoquen malestar sembla que la solució per calmar-ho sigui menjar. Això és una situació diferent i caldria posar-se en mans d'un professional de la salut per poder revisar el que pot estar passant i solucionar-ho com més aviat millor. Per aquest motiu, t'animo que ho expliquis a alguna persona adulta perquè et pugui ajudar, no només fent referència si menges molt o poc sinó a com et sents al respecte. Recorda que hem d'escoltar el cos i tenir gana no és res dolent, ni que t'hagi de fer sentir culpable. Moltes gràcies per compartir-ho. Una abraçada ben forta!
La Laura Centellas