Estrés
Hola! Actualment estic cursant 1r de batxillerat humanistic. Aquesta setmana estic d'exàmens cada dia i porto més d'una setmana estudiant però no em sé res. Estic molt estressada perquè a part d'això els professors ens posen un munt de deures justament aquesta setmana i sento que no puc amb tot. A part, m'agobio a les classes i tot i que prenc molts apunts i estic atenta, em sento cansada.
D'altra banda, la meva família em vol veure (avis, tiets...) però si no hi vaig em sento malament però si hi vaig, també, perquè sento que se macumula la feina. Sóc conscient que la meva família algun dia no hi serà i he d'aprofitar el temps amb ells però se macumula la feina encara que estigui estudiant totes les tardes i no sé com fer-ho...
Laura Centellas

Hola!
Ostres.. el batxillerat pot ser un curs molt estressant perquè augmenta molt la pressió externa i l'autoexigència....
Amb el que ens expliques, sembla que hi dediques moltes hores de feina però potser no són productives o et falta alguna tècnica d'estudi que et faciliti i et doni estructura al que estàs estudiant.
Des d'aquí et recomanem que, de cada assignatura, et facis un esquema del temari. Com una visió general sobre el tema que has d'estudiar i els apartats que té (sense omplir-lo amb detalls). Una vegada tinguis l'estructura de la casa, podràs començar a posar-hi els mobles i anar augmentant el grau de detall en l'estudi. Prova-ho! a veure si t'ajuda a tenir una visió més global de l'estudi ;)
Per altra banda, pel que fa a la família, evidentment que és molt important! i segurament passar estones amb ells et fa sentir bé! Llavors és qüestió de pactar horaris i disponibilitat.
El curs és molt llarg, per tant, és important que un dia a la setmana NO FACIS DEURES. Que sigui un dia de DESCANS (dissabte o diumenge, per exemple). El teu cos (i la teva ment) necessita descansar i desconnectar per poder agafar-ho amb més ganes!
Què passa les setmanes d'examens? Doncs segurament hauràs de pactar amb la família les estones que passis amb ells, per exemple: "hi anem a dinar, marxem a les 12:30h de casa (així estudies al matí) i després de dinar, cap a les 16:00h, tornem a casa (i podràs estudiar a la tarda)".
A veure si posant una mica d'ordre estàs millor...
Una abraçada! (nosaltres seguim aquí al costat)
La Laura Centellas