Tea i TCA
Voldria saber si es possible tenir un diagnòstic de tca tinguent tea, i com afrontar el tca quan t acaben de dir que tens tea. Sento que ningú m escolta a nivell de professionals pel fet de tenir tea. Em sento dins un pou sense sortida .
Gràcies
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns. És possible patir un tca i tenir un diagnòstic de TEA. Pensa que a vegades els trastorns de la conducta alimentària fan que la persona no se senti escoltada ni compresa, però el que no has de deixar de fer és comunicar les teves inquietuds i preocupacions a la família i professionals que t'estan acompanyant en aquest procés. Confia en la seva professionalitat i com aquestes persones creuen que s'ha de procedir, el seu objectiu és ajudar-te i que hi hagi la menor interferència en el teu dia a dia possible (a més de, en cas de patir un tca, ajudar-te a posar-hi solució de la millor manera possible). A vegades podem sentir-nos, com expliques, en un pou sense sortida, i és en aquests moments on a les persones en qui confies i que més t'estimes els hi has d'explicar com et sents. Només així et podran ajudar. Prova de parlar-ho primer amb alguna persona important, i pregunta tot el que necessitis, demana-li la seva opinió i explica tot el que sentis que necessites. Aquest és el primer pas per començar a solucionar els conflictes que ens passen. De totes maneres, t'envio el telèfon de l'Associació contra l'Anorèxia i la Bulímia (93 454 91 09) on pots trucar-nos o enviar-nos un correu i venir amb els teus pares per poder parlar de tot el que ens expliques. Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas