Problemes amb el menjar
Hola.
Estic d'intercanvi a Estats Units i aqui el menjar es molt mes processat i m'estic engreixant, em veig gorda i em precupa que torni a habitats antics no saludables. L'estiu del 2022 em vaig aprimar molt i jo em seguia veient gorda, ara quan miro fotos ho veig que no ho estava gens pero jo encara em seguia veient gorda, em sentia molt millor amb el meu cos pero igualment em veia encara gorda (mai he estat gorda en veritat), vaig deixar de dinar i sopava molt poc,no esmorzava ni berenva pero igualment de tant de tant em venia un atracon i menjava xocoloata o coses gens saludables. Era consicent que no era del tot sa pero tampoc pensava que era tan important, fins que em va marxar la regla (em va tornar un mes despres), estava tot el dia cansada i de bastant mal humor i em feia molta vergonya menjar davant de gent. Ara em pasa que estic comencant a fer el que feia abans i planejo quins dies no menjare res o nomes menjare una fruita al dia...
I lo que em fa mes rabia esque se q per una part no es sa pero per l'altre vull fer-ho perque es la manera en que em vaig aprimar mes rapid. I em passo un aprell de dies menjant molt poc i despres al seguent menjo bastant, no m'agrada el meu cos i se que la manera mes facil i rapida es auqesta per tant la fare. Nose que fer, no acosegueixo superar aquest problema amb el menjar, nomes sap que vaig tenir aquest tproblema la meva mare i la meva millor amiga pero la meva mare no li vull dir perque no la vull preocupar ja que esta a l'altre punta del mon, la meva millor amiga se que li podria dir pero ella tampoc sap que dir-me i com ajudar-me, se q vol ajudar-me pero ni em pregunta com ajudar-me. Com li puc dir? Li huria de dir? i relament es un problema aixo que faig?
Moltes gracies
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns, imagino que no ha de ser gens fàcil fer-ho, t'agraeixo la valentia. Ens expliques que sents que tens un cos diferent del que realment és. Que a vegades has sentit que estaves grassa i no ho estaves i que has deixat de menjar durant èpoques i que a vegades feies afartaments. En primer lloc, pensa que necessitem menjar, i no podem deixar de fer-ho amb la intenció d'aprimar-nos. Els afartaments que ens expliques no deixen de ser un crit d'ajuda del teu cos que necessita ingerir més nutrients. Pensa que el problema no són els aliments que hi ha als Estats Units, sinó el què t'està passant. Recorda que tot això no és culpa teva i per aquest motiu no has de carregar-ho tu sola. T'animo que ho expliquis a la teva amiga i a la teva mare perquè et puguin ajudar. Pot ser que estiguis patint un trastorn de la conducta alimentària, caldria que un professional amb tota la informació ho pogués valorar, però si fos així, és important entendre que cal solucionar-lo. No són cap tonteria. És important que una persona adulta pugui ajudar-te i revisar-ho amb algun professional de la salut. Perdre la regla, tenir vergonya de menjar en públic són dues característiques que indiquen que podem estar en una situació greu. És important que demanis ajuda. Sé que ara mateix no vols fer patir a ningú, però qui tampoc pot patir ets tu. No deixis que aquesta situació vagi a més i explica-ho, deixa't ajudar. Recorda que som molt més que un cos, per intentar aconseguir un cos concret no pots perdre la salut. T'hi jugues molt i ara ets conscient de tot el que està passant, això sovint és el més difícil. Aprofita que aquest pas del camí ja l'has fet i explica-ho, demana ajuda. Et deixo el telèfon de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia per si vols posar-te en contacte, 93 454 91 09 (també pots fer-ho per la pàgina web
). Estem oferint un servei gratuït d'acollides telefòniques o presencials. Són espais on podràs explicar tot allò que et preocupa i et fa patir, podràs desfogar-te i explicar aquelles coses que sents que no pots dir a ningú i així podrem parlar-ne amb més detall. Una de nosaltres (psicòlogues) t'escoltarem i si cal et podem donar alguna pauta per poder portar tot això de la millor manera.
Esperem la teva trucada, una forta abraçada!
La Laura Centellas