Amigues i socialització
Hola, us escric perquè últimament sento que amb les meves amigues no trobo tema de conversa i discuteixo amb ella més que de costum. I a vegades em diuen coses tipus "calla, prefereixo estar amb (una altra amiga)", que sempre havia estat de broma, però que últimament m'agafa com la paranoia de que va seriosament. A més, em costa forca socialitzar, quan he d'anar amb un grup de persones em costa molt parlar, sobretot si ja es coneixen entre elles.
Laura Centellas

Hola!
Quan tenim aquesta sensació, el primer que hem de fer és comprovar si és una realitat (realment ha canviat alguna cosa en el cercle d'amistats i ara no em tenen tant en compte) o si es tracta d'una percepció pròpia (no ha canviat res però ara jo ho percebo/interpreto diferent).
És a dir, busca proves objectives del que estàs dient.
I, una vegada tinguis la resposta:
- Si és una realitat. Hauràs d'acceptar que ella/elles han pres la seva decisió i ara volen agafar distància. En aquest punt cal que tu també obris el teu cercle d'amistats i comencis a buscar a altres persones del teu entorn amb qui quedar i conèixer gent nova.
- Si és una percepció teva. Hauràs de valorar què és el que et preocupa, què hi ha a la teva vida que et provoca malestar. I si és necessari, tenir-hi alguna conversa...
Una abraçada!
La Laura Centellas