Situació complicada
Hola!
Doncs us explico...
Tinc dues amigues que són parella i jo soc molt feliç per elles. El que passa és que elles tenen por perquè al ser del Colectiu, la gent d'aquest és maltractada, pegada... Només per ser-ho i tot i que una de les dues ja ha tingut problemes amb algú, estan molt preocupades (i jo també per elles) perquè elles tenen por de que els hi passi algo o siguin jutjades i jo no sé com ajudar-les. És una situació complicada perquè si algú es fica amb elles, pot acabar fatal i jo no vull que pateixin, però tampoc els hi puc dir que no es preocupin perquè realment és complicat...
Jo no hi puc fer gran cosa, però, com les puc consolar?
Moltes gràcies
Laura Centellas

Hola!
Doncs segurament no les has de consolar ni donar-los falses esperances. La teva tasca és ser un LLOC SEGUR per elles. Que puguin estar amb tu, que puguin compartir el que vulguin i que sentin que les defensaràs sempre que ho necessitin, de la mateixa manera que elles et defensaran a tu.
Aquesta és una de les funcions de l'amistat. Ser casa.
Per altra banda, si et ve de gust, pots fer activisme per visibilitzar les dificultats del col·lectiu LGTBIQ+ o per defensar els drets de totes les persones. Que el col·lectiu sigui defensat per persones que no son del col·lectiu també és una forma de fer més gran la lluita.
Una abraçada!
La Laura Centellas