M'agraden els nois d'uns 20/25 anys, no trobo cap interès en els de la meva edat
Em passa que m'enamoro de gent més gran que jo, entre 20, fins no més grans de 27. Els nens de la meva edat no m'atrauen per a res, en canvi, els majors sí, però òbviament no tots, els del meu 'tipus', amb uns aspectes concrets que m'agraden. No sé per què em passa això. A la gent li sembla estrany i els hi xoca que quan jo sigui més gran (major de 18) voldria tenir amistat amb la persona si tot va bé, inclús quan passin uns anys, potser la meva mentalitat canvia i potser voldria que anés a més d'una amistat, però estariem parlant d'una persona major d'edat amb una altra que perfectament li treu 6/7 anys, una cosa totalment normal en una edat, ara no, ja que en tinc 16. Actualment només voldria amistat (que soc legal!!)
Vull saber per què m'enamoro de gent més gran i, considero que no és una cosa passatgera!
Laura Centellas

Hola!
Des del consultori sempre expliquem que les relacions amb una diferència d'edat important tenen dos aspectes a tenir en compte:
- per una banda es tracta de persones que estan vivint etapes vitals molt diferents. Una encara està estudiant ensenyament obligatori, mentre que l'altra persona ja pot haver acabar un grau universitari o estar treballant i vivint de manera força independent. I això suposa una diferència important a l'hora d'imaginar una relació.
- per altra banda, hi ha un abús de poder (explícit o implícit) de la persona major d'edat. Ja que la seva "expertesa" fa que prengui decisions o dirigeixi la relació, de manera que la persona menor d'edat se senti inferior (o infantil) i no vulgui portar la contrària.
Dit això, no podem saber per quin motiu a tu t'agraden els nois de 20-25 anys. Pot ser pel mite romàntic que el noi ha de ser major que la noia, pot ser pel mite que els nois i les noies "maduren" a diferent ritme, pot ser pel bombardeig mediàtic a les sèries amb aquest prototip masculí, o per la sensació que a aquesta edat ja es tenen les coses més "clares" sobre la vida ... no sabríem dir-te quin motiu et porta a fixar-te en aquests nois, però sí que et podem felicitar que tinguis clars els límits actuals a l'hora d'establir relacions amb persones majors d'edat!
Una abraçada molt forta!
La Laura Centellas