Menjar menys
Hola, fa unes setmanes q menjo molt poc i he anat comprovant el meu pes, he vist q amb 5 dies he perdut 2 kg. Q pot voler dir? El cas és q em veig molt millor ara peso 39 kg i 1'53 m, no puc menjar més s'hem fa impossible tot i q ho intenti he arribat a un dia menjar lo necessari i després menjar gluten per vomitar (soc celíaca). Pot ser alguna cosa molt greu?? Adéu, espero q m'ajudi la vostra resposta 🫶🏼
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per contactar amb nosaltres. Ens expliques que has perdut pes i que estàs tenint una relació complicada amb el menjar. Primer de tot, dir-te que la salut va molt més enllà del pes d'una persona (o de la relació pes-alçada). Menjar molt poc per baixar pes mai és una bona idea. Intentar millorar els hàbits de salut (alimentació, descans, salut mental, etc.) segurament es traduirà en una millora de la salut de la persona (independentment del pes), i aquesta és més bona opció. Pensa que el control i l'obsessió ens poden portar a problemes com els trastorns de conducta alimentària on la persona pateix molt. Menjar gluten sent celíaca és molt desaconsellable, sabràs que pot ser perillós per la teva salut. Nosaltres t'aconsellem que totes aquestes situacions, dubtes i pensaments que poden estar sorgint ara mateix els puguis parlar amb persones de confiança, amigues, família, professors/es, etc., potser no tots et podran ajudar, però entendran què et preocupa i podran donar-te suport. Alhora, explicar-ho a una persona adulta també pot permetre't arribar al professional que pot fer una revisió i valorar la situació per veure quina és la millor manera d'ajudar-te i que tot això que està passant no pugui acabar sent greu. Posar-nos en mans d'experts és la millor manera d'evitar-ho. De totes maneres, si veus que no trobes la manera d'explicar-ho o necessites que t'ajudem o t'aconsellem en com dir-ho, pots contactar amb nosaltres al telèfon de l'entitat (93 454 91 09). Una abraçada molt forta.
La Laura Centellas