retràs?
Bones,
Estic preocupada perque no m'ha baixat la regla i hi ha bastant risc de quedarme embaraçada per una serie de casualitats, o aixo crec...
Per començar, prenc pastilles anticonceptives des de fa 3 anys i mai he tingut problemes ni retrasos, ni m'oblido de cap pastilla
Dia 1 ho vaig fer amb la meva parella i es va correr dins (amb la mala sort de que mai es corre i just aquell dia si)
Dia 4-5 ala nit vaig vomitar perque estava malalta. Havien passat gairebé 6 hores (crec que 5 hores i 45 minuts, mes o menys) des de que havia pres la pastilla. Vaig llegir el prospecte i sortia que no hi havia perill despres de 4 hores, que la pastilla ja s'havia absorbit i estava bastant tranquila, per tant, no havia pres cap extra
Dia 8 ho tornem a fer pero ell no es corre
Dia 13 (avui) m'hauria de venir la regla. En aquests tres anys prenent la pastilla, gairebé sempre m'ha vingut els dimecres, o com a molt, dimarts, mai mes tard, sóc molt regular.
A sobre em veig mes inflada la panxa i amb els pits mes grans (que soc bastant plana), bueno ja fa dies que em veig aixi pero ara em rallo mes
Creieu que amb tot aixo hi ha risc? quan haig de ferme un test o quants dies haig d'esperar perque em vingui la regla?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Si la pastilla que dius que prens des de fa 3 anys és una de les píndoles anticonceptives hormonals, i no era el primer mes que te la prenies, no hi hauria d'haver risc d'embaràs, ja que les píndoles anticonceptives eviten l'embaràs (a no ser que fallin o no haguem estat estrictes amb l'administració, es a dir, que t'hagis saltat algun dia la pastilla, etc...).
El que no evites són les Infeccions de Transmissió Sexual.
Però si ho hem entès malament i heu tingut relacions sexuals sense preservatiu i sense cap altre tipus de barrera per a l'embaràs, aleshores sí que podria haver-hi risc. Si és així, podries fer-te un test d'embaràs quan hagin passat 7 dies del dia que t'hauria de venir la menstruació.
El dia que t'hauria de venir la regla no es calcula en funció del dia de la setmana, sinó que es calcula comptant uns 28 dies des del dia que et va venir l'última menstruació, tot i que hi ha diferències individuals entre dones.
Igualment si tens molt dubtes i prefereixes parlar amb la llevadora de la tarda jove o de l'ASIR de la teva també podries fer-ho, elles t'ajudaran a valorar el risc d'embaràs real. Pots localitzar el més proper aquí:
;
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas