No tinc autocontrol
Hola!
Entre setmana, després d vindre del insti, menjo molt, o sigui, dino i despres menjo moltes galetes, cereals… (guarrades), no tinc autocontrol, en canvi, al cap de setmana o al estiu, no em passa aixo. Podrieu dir-me perquè em passa i com ho puc solucionar?
Moltes graciès per tenir aquest consultori i ajudar a la gent🫶
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per explicar-nos el que et passa. Dius que a vegades sents descontrol respecte a les quantitats que menges i que et passa sovint després de l'institut. En canvi, a l'estiu o cap de setmana no et passa. En primer lloc, voldria dir-te que podrien estar passant moltes coses i que ens caldria més informació per poder valorar-ho correctament. Per això, el primer que et recomanem és que ho puguis explicar a casa perquè et puguin acompanyar a fer una visita al metge de capçalera o l'especialista pertinent, qui segur que podrà donar-te les indicacions correctes després d'analitzar el que passa. D'altra banda, pensa que, a vegades, gestionem les emocions, estrès i angoixes amb el menjar, aquesta podria ser l'explicació de per què et passa quan tornes de l'institut i no en altres situacions. Poden estar passant coses que et desestabilitzen i et fan patir i, potser, està relacionat amb tot el que ens expliques. Si fos el cas, t'encoratgeríem encara més a poder buscar un professional de la salut especialitzat que pogués ajudar-te a valorar què està passant i com solucionar-ho. De nou moltes gràcies per explicar-ho i molts ànims. Una abraçada molt forta.
La Laura Centellas