No em sento bé amb mi mateixa
Fa anys que em sento així. No m'agrada gens la meva personalitat, la meva manera de ser, els meus gustos, etc. I és que soc bona amiga, bona parella i crec que soc bona persona, però de totes maneres sento que ningú em valora. Tothom al meu voltat té persones en les que confiar, amics/gues. A mi sempre em donen de costat o sento que sempre preferiran a una altra persona. Sé que no es culpa meva que no em valorin, però no puc evitar pensar que potser és per com soc. Vull dir, si no em soporto jo mateixa, per què ho faria la resta? Sempre sento que soc la menys preferida, tant a casa com a qualsevol lloc. Literalment, crec que soc 100% prescindible. Tinc l'autoestima totalment destruïda, i no és pel meu físic, és més per l'autoconcepte que tinc de mi mateixa.
Laura Centellas

Hola bonica,
Ens fa tant mal llegir consultes com la teva... ens arriba el dolor des de la pantalla i sentim molt que estiguis vivint això. Des d'aquí t'enviem moltes abraçades i molt d'afecte.
Ningú hauria de sentir-se prescindible, ningú mereix sentir-se que ningú la valora. Tota persona és important, meravellosa i bonica. I ens ho hauríem de dir més.
Des d'aquí detectem que hi ha una autoestima molt danyada que potser caldria treballar amb una especialista de la psicologia. Per ajudar-te a detectar aquests pensaments, per saber donar-los la realitat que li correspon i per aprendre a deixar-los anar i no quedar-te'ls. Tu mateixa ho dius: ets bona amiga, bona parella i bona persona. Però segurament tens molt més! No es tracta només de complaure als altres sinó de descobrir les teves potencialitats, d'estimar la persona que ets. De poder ser amable amb tu mateixa.
Et proposem un petit exercici: en cada àmbit de la teva vida (familiar, amistat, amor, escolar, hobbies,...) busca una característica teva en què t'agradi com ets. Només una. Comencem per això.
I després, torna'ns a escriure.
Nosaltres seguim aquí.
Una abraçada!
La Laura Centellas