No em sento bé quan menjo
Hola, aquest any he començat la uni, i per això he hagut d'anar a viure en un pis d'estudiants. Des de llavors començo a tenir més responsabilitat en la meva alimentació, ja que m'haig de preparar els àpats i m'està costant moltíssim. Sempre he tingut un cos gran, la qual cosa em genera molta inseguretat i amb el menjar, mai m'he sentit bé del tot, sento que no ho hauria de fer... Ara en viure sola aquest sentiment està augmentant i estic començant a saltar-me alguns àpats o simplement menjo menys i em venen atacs d'angoixa a causa d'això... Què puc fer per millorar? Gràcies
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns. En primer lloc, agrair-te que ho expliquis, ets molt valenta per fer-ho. Expliques que des que has anat a viure al pis d'estudiants tens més responsabilitat, sobretot amb l'alimentació i que t'està costant. Apareixen situacions que no et fan sentir bé i a més això et genera inseguretat. Pensa que és una etapa nova, amb molts canvis i experiències. Però recorda que tots els cossos independentment de com siguin mereixen respecte i validesa, i, tot i que, pels estereotips i cànons de bellesa tan marcats, a vegades dubtem del nostre i sentim inseguretat això no vol dir que la solució sigui canviar-lo. Saltar-se àpats, reduir la quantitat del que menges no està solucionant res. Com ens indiques el que et provoca són moments de molta angoixa. Per aquest motiu et recomanem que puguis explicar-ho a algú de confiança amb qui compartir les teves inquietuds i preocupacions i que et pugui donar suport. Alhora, és important acudir a professionals per poder tenir cura del nostre cos de forma correcta, no només físicament sinó psicològica. Per millorar el més important és poder explicar a persones importants el que et passa i et preocupa i intentar que les inseguretats i les situacions que estàs vivint les puguis treballar amb un professional de la salut mental, i no modificar conductes alimentàries perquè no es tradueix en sentir-se millor. Moltes gràcies, de nou, per escriure'ns. Et deixo el contacte de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia per si ens vols escriure, trucar i parlar amb nosaltres de tot això (93 454 91 09). Esperem la teva trucada, una abraçada molt forta!
La Laura Centellas