VAGINISME
Bon dia,
Quan era petita em van fer una prova on em van treure una mostra de flux de la vagina i em va fer molt i molt de mal, em vaig traumatitzar. Des de llavors, soc incapaç de posar-me un tampó perquè el forat no s'obre, i en certa manera, crec que pot ser degut a aquesta experiència que vaig viure. Sembla una tonteria, però no ho és.
LLavors, no tinc parella i tampoc mai he tingut la intenció de tenir relacions, però sé que segurament tampoc podria. Llavors, no sé què fer perquè la meva vagina no es pot obrir.
Laura Centellas

Hola,
No és cap tonteria! Una mala experiència en una consulta ginecològica pot tenir conseqüències físiques i emocionals. I mai són una tonteria.
Pel que fa a la teva vagina, el que primer et diria és que t'has de conèixer, mirar-te.
Et deixem una imatge per a que puguis mirar-te amb un mirall la vulva i que puguis detectar totes les parts:
GVqTzgGhEkJbY7
Quan ja coneguis totes les parts, aleshores pots començar a explorar-te a nivell tàctil. Toca sense introduir res, descobreix totes les parts que has vist abans només mirant, ara amb el tacte. Si et resulta desagradable prova a utilitzar una mica de lubricant per a que el contacte sigui més agradable. Sense introduir res. Només acarona, recorre tots els racons.
I fes aquests dos exercicis varies vegades fins que sentis que coneixes molt bé aquesta part del teu cos. Potser quan et resulti més coneguda, aleshores potser et vingui de gust explorar-la una mica més. Si és així, t'adjuntem un video on unes estudiants d'infermeria ensenyen com estimular les diferents parts de la vulva amb una maqueta:
BOJWa8takY algunes usuàries del consultori ens diuen que no poden veure el vídeo, t'adjuntem un article on explica diferents formes d'estimular-se:
;
Si et sorgeixen altres dubtes, aquí estem!
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas