No entenc res, quina ràbia 😣
Hola!
A veure, la qüestió és que ara farà uns dos anys que em va venir la regla per primer cop, i mai m'he pogut posar un tampó. Ja sé que és el tipic drama i que a moltes noies els hi passa al principi, però no es tracta d'això. Al principi no m'atrevia. Els pocs cops que ho havia provat estava nerviosa i no m'atrevia, però, al cap d'un temps d'intentar-ho, ja vaig perdre la por. La cosa és que no m'entra. Fa molt que ho intento i només m'hi entra la punta, i a la que forço una mica em fa un mal horrorós. Creieu-me: he provat de tot. Tampons normal, tampons mini, fins i tot vaig arribar a posar-me lubricant. I no hi ha manera, no entrava.
Després vaig pensar que potser si em masturbava i intentava fer-me dits (cosa que no havia fet mai) aconseguiria com "obrir" el forat, pq em donava la sensació que estava com tancat. Bueno, no sé si m'explico. La cosa es que ho vaig provar i no em vaig poder fer dits perquè no em vaig trobar el forat. Absurd, ja ho sé, però no me'l trobava, era com si no en tingués. I ara encara estic igual, encara no m'he "trobat el forat" i m'he mig rendit en això dels tampons.
És normal lo del forat??
Perquè no hi ha manera que m'entri un tampó??
Gràcies!
Laura Centellas

Hola,
No sabem si ho has fet o no però el primer de tot és que puguis mirar-te amb un mirall, busca un moment on puguis explorar-te visualment amb calma i amb una bona llum per a poder veure-hi bé.
Identifica les diferents parts de la teva vulva i l'entrada de la teva vagina. Quan la vegis, aleshores potser podràs confirmar si hi ha un tema de poca obertura o un tema de no haver vist on estava ubicada l'entrada de la vagina.
T'adjuntem una imatge per a que puguis detectar totes les parts:
GVqTzgGhEkJbY7
Si veus que l'entrada està tancada per alguna membrana, podria ser l'himen. D'himens n'hi ha de molts tipus, més rígids, més elàstics, porosos o sense porositats. Si no hi ha res, i tot i així no pots introduir ni un dit o et fa molt de mal, aleshores el més recomanable seria que anessis a una visita amb la llevadora de la tarda jove del teu Centre d'Atenció Primària o de l'ASIR i fer la consulta.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas