M'estic tornant tonta
Hola, se que es repetitiu amb el titol, però em sento tonta cada any que passa des de que vaig començar la carrera (això s'ha intensificat els dos últims anys) i això que em graduo el pròxim semestre. No es que estigui suspenent res, però tampoc em considero una persona capacitada per continuar endavant amb el meu futur professional dins dels meus estudis. A sobre, cada cop més em costa recordar les coses bàsiques com el que vaig estudiar l'any passat o el que em va sortir al exàmen de fa dues setmanes i aquests problemes no nomès em passen en l'àmbit acadèmic, sinó que també en el dia a dia; em diuen alguna cosa i l'oblido i a vegades em costa diferenciar entre el que he somiat i la realitat, es com que em costa centrar-me en el meu entorn i el que esta passant en el meu present. Sento que tasques que no m'haurien de costar res, com fer un informe de laboratori, estudiar per un exàmen, o fer una entrevista de feina, em costen el triple del que em costaven abans mentre que als meus companys, tot això se'ls hi fa més fàcil.
Això està afectant bastant a la meva autoestima perquè penso que no tinc cap oportunitat de vida un cop acabada la carrera, no sé què faré ni si valc pel que he estudiat, si simplement he tirat a la brossa 4 anys de la meva vida estudiant allò que no era lo meu i si mai trobaré "lo meu".
Laura Centellas

Hola!
Gràcies per escriure'ns!
Ostres, a veure, anem a pams:
- És natural que sentim una mica de por quan veiem que s'acosta el final de la carrera. Generalment hem estat estudiant seguint una línia molt marcada: primària, secundària, batxillerat, carrera... i quan s'acaba la carrera, què? Aquí s'obre un món, un ventall tan ampli que pot fer por. Aquí poden aparèixer sentiments de no ser prou vàlida, de no estar prou preparada, de no recordar res de la carrera... és una sensació més habitual de la que et pugui semblar. Possiblement està lligada a una sensació de crisi vital: "ara em toca ser adulta i no em sento preparada per fer aquest salt".
- A més, quan tenim més ansietat és natural que hi hagi menys capacitat cognitiva: menys retenció (menys memòria) i menys atenció. També és possible que ens costi molt més posar-nos a fer les coses, perquè la pròpia por ens bloqueja. Tu mateixa ens dius que et fa por haver perdut 4 anys de la teva vida i això és molt dur!
Per tant, des d'aquí, et podem recordar que estàs més que capacitada per acabar la carrera i sortir al món!
Centra't en el dia a dia, no vagis al futur. Només en fer la setmana. Sense grans expectatives. Cuidar-se en aquests moments és importants. No vagis a màxims, ves a mínims.
Nosaltres seguim aquí,
Una abraçada molt gran!
La Laura Centellas