NO SER QUE FER
L'altre dia vaig quedar amb una amiga per un treball escolar, encara no sé com vam acabar parlant de sexe. Entre paraula i paraula ens van venir ganes de fer-ho, i com que els seus pares no estaven a casa vam anar a la seva habitació i practicar sexe. Que va passar, doncs que la noia no se li lubrica prou la vulva i jo no portava preservatiu, llavors d'ens va acudir que per solucionar els 2 problemes podríem fer 2 coses, el tema lubricant hi vam posar oli de gira-sol i amb el tema del preservatiu vam anar a buscar Paper film i me la vaig embolicar.
Bueno, al final ens va agradar molt. Però el problema són 2 coses. 1: que passa si poses oli a la vagina, i 2 que passa per fer-ho amb film??
I gràcies, per la feina que feu, que ja sé que consultes com aquestes són rares però per desgràcia i no tant desgràcia va passar
Laura Centellas

Tant si li poses oli de girasol o d'oliva a la vagina com si utilitzes paper film com a mètode anticonceptiu de barrera, poses en risc la salut.
Utilitzar oli vegetal per a cuinar a la vagina està contraindicat; ja que pot ocasionar irritació, enrogiment i coissor a la vulva i al canal vaginal.
El papel film no està dissenyat amb aquesta finalitat i per tant NO és segur ni per a protegir-nos d'Infeccions de Transmissió Sexual ni per a prevenir l'embaràs. Per tant, recomanem que si encara no han passat 72 hores després de la relació sexual de risc, anar a buscar una píndola de l'endemà, tot i que com més temps passi després de la relació sexual de risc més eficàcia perd.
El millor seria que puguessiu anar al CAP o a l'ASIR i ho comentessiu amb la llevadora de la tarda jove de la vostra zona i que us pugui indicar el següent pas a seguir.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas