Em veig millor sense menjar
Hola, sóc una noia de 13 anys i aquest curs he començat ha veurem malament amb el meu cos. Sempre he sigut prima i sota el pes habitual perquè em costa pujar de pes.
Com que he deixat de menjar per veure'm millor he tingut una baixada bastant gran i et puc dir que peso 40 kg i la meva altura és 1'59 m. L'última consulta mèdica que vaig tenir simplement va dir que havia de menjar més vitamina C perquè tinc anèmia i prou.
Saps que podria ser això??
Adéu, gràcies
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per escriure'ns. Ens expliques que des d'aquest curs has començat a veure't malament i has deixat de menjar perquè això canviï. A més ens indiques que el teu cos ha baixat de pes i que, a l'última consulta mèdica, et van indicar que tenies anèmia. En primer lloc, voldria recordar-te que a vegades ens podem veure bé i altres malament i això no sempre ho podem controlar. De fet, deixar de menjar per veure't millor no és una bona idea. Pensa que encara que et sembli que et veus bé, què estàs perdent? Menjar és essencial i necessitem fer-ho, a més és un moment per gaudir de sabors, textures, per compartir amb família, amistats, etc. En segon lloc, recorda que tenir anèmia és un indicador clar de que el teu cos no està en un estat òptim de salut i que cal revisar què ho està provocant, a més de solucionar-ho. Però sobretot pensa que davant d'aquestes situacions el millor és poder-ho parlar amb totes aquelles persones que ens estimem més. A casa, per exemple, potser pots parlar-ho i plantejar aquest "veure't malament" que ens explicaves per veure què en pensen, què farien ells i què passa si deixem de menjar. Pensa que aquesta situació pot ser greu i que "deixar de menjar" o "fer dieta" poden ser la porta d'entrada a un trastorn de la conducta alimentària i això seria perillós. Com a professionals que ens hi dediquem et recomanem que puguis parlar-ho amb algun adult de confiança. Expliquis tot el que et passa i això faci que junts pugueu valorar si és necessari fer una visita a un professional expert perquè valori la situació i pugui ajudar-te de la millor manera possible. Si per explicar-ho creus que pots necessitar ajuda, et deixem el telèfon de l'Associació perquè ens puguis contactar i en parlem: 93 454 91 09. Alhora, volíem donar-te les gràcies per escriure'ns, ja que no és fàcil fer-ho i diu molt de tu. Una abraçada molt forta.
La Laura Centellas