PROBLEMES AMB EL MENJAR adoelscents.cat
Fa temps que us volia escriure, moltíssimes gràcies per brindar aquest espai perquè els/les joves puguin rebre ajuda.
Tinc 14 anys i fa mesos que tinc problemes amb el menjar. Em costa parlar del tema perquè em sento vulnerada, però en aquest espai on no em coneix ningú se sent com un diari personal. Estic en un bucle el qual no puc sortir;
Al principi vaig començar a contar les calories, però no comptava amb una bàscula. Després vaig disposar d'una, però com veia que no baixaven els números i que quan més menjava més ganes tenia de menjar, vaig començar a menjar menys de 1000 kcal al dia.
Vaig començar a tenir atracons. No menjava res o quasi res durant tot el dia i quan arribava la nit em menjava totes les calories que podria haver consumit durant un dia.
Sento que sí que tenia prou control de la situació comparat amb altres noies que diuen que perden el control, i que el menjar els hi controla a elles. Sento que em falta força de voluntat.
Ma mare va llençar la bàscula perquè veia que no em feia bé. Em vaig comprar una altra d'amagades i el cas és que vaig engreixar 4 kg més dels que vaig començar. I sento que tot l'esforç i tots els maldecaps que he tingut no han servit de res. I em frustra tan...
Després del context vull explicar-vos el que em passa ara;
fa unes setmanes vaig decidir tenir un autodiàleg sa, recuperar la meva autoestima i menjar sense restriccions; però no em puc mirar al mirall de tant que em rebutjo. i per molt que no vulgui contar les calories sempre està el meu cap que sap més o menys les calories de tot i en un moment o altre les acaba contant i no paro de pensar en el menjar i en com em veig, etc. Realment no vull victimitzar-me i dir que es culpa del meu cap perquè jo mateixa m'ho he creat.
Ara estic en un punt on no baixo de pes. a vegades pujo pero intento no alterar-me i controlar-ho d'una manera que no sigui perjudicial.
M'agradaria que em donéssiu alguna eina per millorar la meva imatge i perdre pes d'una manera sana, a la vegada que milloro la relació amb mi mateixa.
Gràcies!!
Laura Centellas

Bon dia, el primer de tot gràcies per escriure i confiar en nosaltres, demanar ajuda i exposar els problemes és sempre símptoma de fortalesa i de que vols continuar lluitant! Ens expliques que tens conflictes amb el menjar, que has utilitzat diferents mètodes per controlar les quantitats i que això ha comportat, posteriorment, descontrol. Això et fa sentir frustrada i impotent. En primer lloc, m'agradaria dir-te que no et culpis del que està passant, no està a les teves mans. No es tracta de tenir més control o més força de voluntat. El que pot estar passant és que, com ja saps, si no mengem res en tot el dia de forma continuada, el nostre cos, com a organisme que necessita alimentar-se per sobreviure, provoca que tinguem aquesta necessitat de menjar tanta quantitat i de forma descontrolada. Això respon a una necessitat orgànica i instintiva del cos per evitar problemes de salut derivats d'una desnutrició o malnutrició. Però més enllà del que pot estar passant, és molt important que et posis en mans d'una persona especialista. Aquesta situació no és cap tonteria i el millor que pots fer és explicar-ho a casa, amics/gues o algun adult amb qui confiïs perquè pugui portar-te al metge, allà ho expliquis tot i puguin valorar què és el millor que es pot fer perquè et recuperis del tot d'aquests problemes (i tots aquests mals de cap i sentiments que comentaves respecte al menjar marxin per sempre). Pensa sobretot que el nostre cos no respon a una fórmula matemàtica per engreixar i aprimar. Hi ha molts factors que intervenen en aquests canvis i molts d'ells no estan a les nostres mans. Recorda també que som MOLT més que un cos i que no podem basar tota la nostra persona en un cos, d'una determinada forma i d'un determinat número. Per exemple, sense tenir cap d'aquestes informacions jo sé que ets una persona molt valenta per escriure'ns, per voler rebre una resposta de professionals  i, sobretot, perquè segur que trobaràs el moment i la persona per poder exposar-li el què et passa i que et pugui ajudar a arribar al metge especialista que pot donar resposta i ajudar-te a revertir aquesta situació.
De totes maneres, et deixo el telèfon de l'Associació Contra l'Anorèxia i la Bulímia perquè ens puguis trucar si ho necessites i podem parlar de com et sents, trobar la millor manera d'explicar-ho o ajudar-te a explicar-ho a la teva família (93 454 91 09). Esperem la teva trucada. Moltes gràcies i una abraçada!
La Laura Centellas