-
Holaaa
primer vull agraïr-vos aquest gran servei que feu, ajudeu tantíssim!!!!
us explico la meva situació: porto ja 10 mesos sortint amb el meu novio, i estic molt bé amb ell (per context, ell és la meva primera parella però jo no sóc la seva primera, i jo sóc verge i ell no). Fa ja un temps que crec que vull donar aquest pas amb ell, perquè crec que estic preparada per tenir sexe i vull que sigui amb ell. Ell no m'ha presionat mai de cap manera, anem al meu ritme i ell ho accepta perfectament. Ens hem fet sexe oral un a l'altre ja bastantes vegades, però crec que ja vull tenir relacions amb penetració. Aquí és on ve el problema: vinc d'una família bastant conservadora, on sé que no volen que tingui sexe encara. diuen que sóc molt jove, tot i que en un mes faré 16 anys. els meus pares no saben que he fet res sexual i crec que es pensen que només em faig petons amb ell.
això crec que m'afecta, perquè tinc molt bona relació amb els meus pares, sobretot amb la meva mare, i li explico pràcticament tot. sempre m'han dit que volen que hi hagi confiança per a explicar-lis tot, i crec que tenir sexe per primera vegada és una cosa bastant important. però a la vegada no els hi vull explicar (quina vergonya!!!), i a més crec que no estarien contents.
creieu que és important explicar-ho als pares? sincerament, no ho vull explicar, però no em vull sentir malament per no dir-lis això.
i, per altra banda, però també del mateix tema, com puc saber si estic llesta per tenir sexe? penso que ho vull fer amb ell perquè portem ja molt temps, ell és una persona molt especial per mi i crec que la nostra relació pot durar molt de temps, de veritat que ens va molt bé. no ens hem discutit mai fortament, parlem les coses, riem i ens ho expliquem tot. i a part, jo tinc ganes de tenir sexe amb ell.
moltes gràcies<3
Laura Centellas

Hola,
Gràcies per confiar en nosaltres. Tan la decisió de tenir relacions sexuals compartides com la decisió de compartir amb els teus pares aquest fet, és algo que has de decidir tu. Dius que tu faràs 16 anys el mes que ve, però no sabem quina edat té ell. La seva edat també és important de conèixer per valorar, si és molt més gran que tu, que pugui estar exercint certa pressió indirecte sobre aquesta decisió.
Nosaltres no podem dir-te què és el correcte i què no. Valora i escolta`t, tant per la decisió que vulguis prendre com les conseqüències a curt, mig i llarg termini. Tant de mantenir relacions sexuals amb penetració com de dir-lis o no als teus pares (tenint en compte els seus valors i la relació de confiança i comunicació que tingueu).
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas