no sé com demanar ajuda
Hola!
Bueno no sé massa com em podríeu ajudar però la qüestió és que fa molt de temps que no estic bé, hi han masses coses que van malament, de vegades sembla que tot estigui bé però en el fons sé que realment no.
Hi han molts punts de la meva vida que fallen; la relació amb la meva mare (és molt molt dolenta), l'insti i la pressió de la selectivitat, haver d'escollir una carrera i no saber què vols fer, un noi pel qual em vaig pillar molt, em va il·lusionar i va desaparèixer, la meva poca autoestima, etc.
Tinc el cap plè de merdes d'aquestes que no em deixen respirar tranquil·la, sento que res va bé i no em sento bé amb mi mateixa. Aquest noi del que us he parlat em va fer molt de mal i d'un dia per l'altre va desaparèixer i no he tornat a saber res d'ell, aquest sentiment em mata, pensar que li vaig important tant poc i que per mi ho va ser tot. La relació amb la meva mare és una merda, només discutim, no existeix cap conversa entre nosaltres que no sigui a crits, tot és una merda. Em sento tonta i em comparo constantment amb les meves amigues, saben gestionar més bé les coses i envejo massa la relació de confiança que tenen amb la seva mare.
M'agradaria demanar ajuda perquè necessito parlar això amb algú i poder posar una mica d'estabilitat a la meva vida però nose com demanar ajuda a casa, em fa vergonya dir que vull anar al psicòleg, em demanaran el perquè i encara que em veuen malament nose que poden arribar a pesar, de vegades sento que em dirien que no, nose com demanar-ho però ja fa molt temps que hi penso perquè si continuo carregant tot això i més que no e explicat perquè seria massa llarg petaré, no puc més i no m'estimo, no m'agrado i sento que no sóc vàlida en cap àmbit de la meva vida; ni com a filla, ni com amiga, ni com alumne, ni com a parella, per res em sento suficient, ni per mi mateixa que l'únic que sé fer es sobrepensar i fer-me mal amb els meus propis pensaments, sabeu com podria demanar ajuda psicològica a casa??? o alguna cosa per poder estar més bé amb mi mateixa?? merci i perdó pel tostón jajaj
Laura Centellas

Hola!
Ens fa molt mal llegir aquestes consultes on hi ha tant patiment... no és just que acumuleu tant malestar i que no trobeu les persones de confiança per poder compartir-lo.
Referent a la teva consulta, hi ha dues formes de demanar ajudar psicològica:
- A casa. Explica'ls una part de la teva dificultat. Centra't en el malestar generat del batxillerat, la pressió per la universitat, per les amistats... No cal que els diguis que també vols parlar de la relació amb la mare. Amb explicar una part del que et preocupa serà suficient, ja veuràs.
- A l'institut. Aprofita el teu tutor/a per demanar-li ajuda. Demana-li que t'ajudi a parlar amb la teva família sobre aquesta ajuda professional. Explica-li el que et preocupa i que vols demanar ajuda psicòlogica i veuràs que t'ajudarà a parlar-ne amb els de casa teva.
Nosaltres seguim aquí,
Escriu-nos sempre que ho necessitis!
Una abraçada!
La Laura Centellas