es fiquen amb mi i m'afecta
Bondia, l'altre dia un company de clase em va dir que em calles que "por lo menos no mido dos metros de ancho", a mi aixo em va afectar bastant ja que apart de que porto mesos sense sentir-me be amb mi no em fa grasia que es fiquin amb mi. Crec que tampoc estic tan gorda, pero em miro al mirall i em veig distorsionada. M'agradaria que m'ajudeu
Laura Centellas

Hola, moltes gràcies per enviar-nos el teu missatge. En primer lloc, deixar-te molt clar que aquesta mena d'opinions que ens expliques no defineixen qui som. Aquestes persones no són NINGÚ per jutjar el nostre cos i no hi tenen cap dret. És molt important tenir clar que l'opinió més important és la teva, i després, si cal, la de les persones que t'estimen. Entenc, però, que escoltar aquests comentaris fa mal i no és tan fàcil com que et diguin "no els escoltis" i prou. A vegades hi ha persones que no són conscients del mal que realment provoquen amb les seves paraules. Així i tot, poder parlar-ho amb les persones qui t'estimes t'ajudarà a expressar el que sents, sentir-te escoltada i acompanyada. També és molt important que quan algú fa o diu alguna cosa que no m'agrada ho comuniqui, en primer lloc, a aquella persona, després a l'adult responsable (si per exemple és a l'institut), i finalment, si aquesta segona opció no fos possible marxar d'aquell espai o situació. Mai val la pena discutir amb algú que ja ha demostrat que no vol escoltar, ni tenir en compte com et sents. Si creus que aquests comentaris han fet que et sentis malament amb el teu cos o que vegis una imatge distorsionada de tu mateixa és important que ho expliquis a alguna persona adulta de confiança perquè pugui valorar si cal fer alguna revisió mèdica o prendre algun tipus de mesura perquè això no et comporti cap problema. Però sobretot pensa que els cànons de bellesa no són objectius, ni realistes, ni científics i això vol dir que hem d'intentar estar sans, independentment de com sigui el nostre cos. L'objectiu ha de ser la salut, no un pes o una estètica concreta. A més que, com a persones, som molt més que un cos i és importantíssim que ens puguem valorar per totes aquelles coses que som i que nosaltres i les persones qui ens estimen valoren.
Moltes gràcies per escriure'ns i una abraçada molt forta!
La Laura Centellas