Dubtes sexualitat
Hola! Us escric perquè des de fa temps que tinc dubtes amb la meva sexualitat els quals crec que no em deixen ser completament jo mateix.
En primer lloc, sé al 100% que no sóc hetero perquè també m'he enamorat i liat amb algun noi. Ara bé, no sé si sóc bi o homo perquè em veig tenint una relació sentimental tant amb un noi com una noia però m'imagino més tenint relacions sexuals amb un noi.
A més, tampoc he sortit de l'armari perquè prefereixo tenir la meva sexualitat clara abans de fer el pas i dir-ho primer a la meva família ja que són els que més m'importen i estimo. Encara que crec que s'ho agafarien bé, em fa por dir-los la meva orientació suposo per una por al rebuig que m'he autoinflingit (no sé si és normal...). Llavors un cop ho hagi comentat a la família ja ho comentaria als amics i això no em fa res perquè crec que alguns ja s'ho pensen i suposo que també veuré quines són les vertaderes amistats...
Així doncs, després d'aquesta parrafada hahah, voldria que em donessiu consell sobre:
1- Com tenir clara la meva sexualitat per estar en pau amb mi mateix i no estar quasi cada dia pensant-hi. (No em fa estar infeliç el tema però m'inquieta una mica més que res)
2- Voldria que m'aconsellessiu sobre com podria abordar de la millor manera possible el tema de la meva sexualitat amb la família.
Dit això, voldria donar-vos les gràcies per avançat per ajudar-me i per la feina tant maca i altruista que feu ajudant als joves. Moltes gràcies! ❤️
Laura Centellas

Hola,
L'orientació sexual es defineix en funció de qui ens enamorem, és a dir, amb qui establim relacions d'intimitat, compromís i passió. No es defienix en funció només de qui ens atrau, o amb qui tenim relacions sexuals.
No et pressionis, pots deixar fluir aquest sentiment i anar veient com va evolucionant. Tu mateix aniràs descobrint el què sents i quina és la teva orientació sexual.
Pel que fa a les preguntes que ens planteges:
1- Com tenir clara la meva sexualitat per estar en pau amb mi mateix i no estar quasi cada dia pensant-hi.
Aquí et diríem que deixar de pensar és difícil però que intentis centrar-te en el que sents, sense intentar entedre què sent. Baixant la sensació al cos i a l'emoció i no a la raó o al pensament.
Et diríem que la millor manera seria que poguessis expressar què sents i com et sents, des de la sinceritat amb tu mateix. També et diríem que tinguis en compte que igual que a tu et genera dubtes el que sents i el voler entendre't a la teva familia també li pot passar. Dona espai a que puguin col·locar la informació.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas