Culpabilitat
Hola
Porto ja com un any que per diverses coses que em passen no puc evitar sentir-me culpable. Per exemple, aquest any he començat a treballar a una llar d'infants a l'hora de menjador, i estic amb els nens des de l'hora de dinar fins quan se'n van a fer migdiada. La cosa és que alguna vegada ha passat que algun es desperta i es posa a plorar, l'agafo i el trec a fora perquè no desperti a ningú més però, tot i així, moltes vegades, se m'acaben despertant alguns. I, quan passa això em sento culpable pel fet de no haver reaccionat a temps i treure'l abans i així evitar que d'altres es despertessin. I com això, amb diverses coses que em poden passar durant la setmana. És com que si no faig certa cosa "bé" o no surt com hauria de sortir, em sento culpable.
Em frustra perquè mai m'havia passat això i ara és com que no puc evitar per certa cosa sentir-me així.
Em podrieu donar algun consell quan em senti així o com gestionar-ho per no sentir-me culpable sempre??
Moltes gràcies per ajudar sempre!!
Laura Centellas

Hola!
Aprendre a separar allò del que som responsables de les coses que estan fora del nostre control, és un gran exercici! I algunes vegades cal molt entrenament!
Des d'aquí et proposem que puguis fer un mapa mental sobre les coses que pots controlar i les que no.
Per ex:
Coses que estan sota el meu control?
- El meu to de veu
- Anar amb cura de no fer soroll
- Les meves accions
- Les meves respostes
Coses que NO estan sota el meu control?
- Que es desperti una criatura
- Les accions de les altres persones
- Les interpretacions dels altres
- Que es despertin els nadons per imitació
A veure si aquest exercici et pot ajudar a ser més conscient del que està a les teves mans i començar a reduir la teva exigència ;)
Una abraçada!
La Laura Centellas