POORR
He d'anar per primera vegada al ginecòleg i tinc molta por, a part de vergonya, ja se que per la SALUT res de vergonyes però no ho puc evitar. Em farà mal la primera vegada? o mes aviat em molestarà? Ajudaaa
Laura Centellas

Hola,
Si encara no s'han mantingut relacions sexuals i ja es té la menstruació, es recomana fer la primera visita al ginecòleg o llevadroa per valorar la normalitat del cicle menstrual, avaluar el grau de desenvolupament, resoldre dubtes, informar-se sobre mètodes d'anticoncepció, etc. La ginecòloga o llevadora et farà unes preguntes sobre el teu historial mèdic, i també una exploració física de la vulva i les mames. Si cal, pot demanar-te alguna prova complementària si ho creu convenient (com una analítica o ecografia).
A les persones que ja han començat la seva activitat sexual amb penetració també es farà una exploració vaginal i una citologia cervicovaginal, que consisteix a agafar una petita mostra del cèrvix per analitzar-la. Tot i que sembla que hagi de ser dolorós, no ho ha de ser. També es fa una exploració de les mames per descartar qualsevol patologia.
Evidentment, també s'ha d'anar al ginecòleg quan hi hagi qualsevol problema ginecològic com menstruacions molt irregulars, abundants o molt doloroses. Quan la menstruació no ve. Quan apareixen picors o molèsties, si el flux vaginal és diferent o fa olor, etc.
Les revisions ginecològiques no són doloroses, però sí que poden generar certa incomoditat o vergonya.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas