Dolor
Hola, Necesito consells, tips i ajuda amb el trma de sexe. L’altre dia ho vem intentar fer amb la meva parella , per mi ( sóc noia) era el primer cop. Per facilitar la dilatació de la vagina hem tingut sexe oral i tal, pero a l’hora de ferho, he sentit molt molt malt, em feia molt mal cada cop que entrava. Dins, fins que al final ens hem rendit de tant intentarho, ho hem intentant amb difernts poses pero em feia mal. em podrieu donar algun consell per no sufrir tant de dolor el primer cop?
Laura Centellas

Hola,
Les relacions sexuals no haurien de fer mal. El motiu del dolor que estàs sentint pot ser degut a diferents motius: a vegades els mateixos nervis de les primeres vegades fa que estiguem nervioses i que el nostre cos es tensi, tensant-se al mateix temps la nostra musculatura vaginal, dificultant la penetració. La lubricació també pot ser poca fent que la penetració sigui complicada o que aquesta pugui ser dolorosa. En aquests casos us recomanem anar a poc a poc, no començar per la penetració amb el penis, doneu temps a que el vostre cos es vagi excitant, la lubricació vagi augmentant i podeu començar introduint un dit i veure quines sensacions vas experimentant.
També hi podria haver alguna causa física que expliqui el dolor, en aquest cas, és important descartar-ho amb una visita a la ginecòloga i a una fisioterapeuta de sòl pelvià.
Recordeu que la comunicació entre vosaltres també és molt important. Ves-lo guiant, adaptant el ritme i la intensitat al que aneu necessitant.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas