Relació amb la sogra
Hola, gràcies per la vostra ajuda.
Tinc parella des de fa temps, però la seva mare no m'accepta i em critica, li diu coses com "has de deixar-la", "s'ha d'aprimar", "si no trenques amb ella et faré fora de casa"... Coses així, que a mi em fan sentir malament perquè soc baixeta i una mica grassa, però no tinc sobrepès i en un any he baixat 20kg.
El cas és que la meva parella és la millor persona del món amb mi, però la seva mare ens esgota mentalment, no deixa ni tan sols que quedem a casa meva. No sé què puc fer per evitar que m'afecti tant el que diu aquesta dona, perquè de veritat cansa molt escoltar-la i és impossible parlar amb ella, per culpa seva una relació que anava bé quasi acaba i ja no sé com evitar que m'afecti tant tot el que diu.
Gràcies per pendre'us el temps a llegir i respondre.
Laura Centellas

Hola!
Ostres... que complicat això de la família oi?
El més important és que tu i la teva parella us protegiu i us cuideu. No pots demanar-li a la teva parella que deixi de parlar amb la seva mare, però sí que li pots demanar que et cuidi quan fa aquests comentaris i que faci de barrear entre ella i tu.
Pel que dius, ara mateix és difícil que pugueu teniu una conversa profunda, així que hauràs de trobar la manera d'assegurar una convivència i una relació cordial. Sense entrar gaire en detalls.
No és fàcil no escoltar algú, però si vols mantenir la teva relació de parella hauràs d'aprendre a no entrar en batalla amb ella, a respirar profundament i a no creure't els seus comentaris.
Mica en mica et serà més fàcil...
Una abraçada!
La Laura Centellas