Sequedat
Hola, primer dir-vos gràcies per tot això que feu.
Soc una noia de 17 anys i la veritat és que no he tingut mai la necessitat de masturbar-me. A vegades ho he intentat perquè es veu que és important per coneixe's a un mateix, però no m'excito i m'avorreixo.
Tot i això, quan estic amb el meu novio, sí que m'excito i sentó algo quan em masturba, però encara que sentí que estic excitada, no lubrico. És a dir, segueixo tenint la vulva seca i clar, després és incòmode. També m'agradaria saber si es a causa d'això que no em pot ficar els dits o és alguna cosa apart.
Perquè no m'excito sola? Perquè no lubrico? Què puc fer?
Gràcies
Laura Centellas

Hola,
Gràcies a tu per utilitzar el Consultori!
Masturbar-se no és obligatori. Fer-ho perquè toca, de forma "obligada" no funciona... la masturbació i el descobriment de la nostra sexualitat ha d'anar succeint sense pressions ni obligacions. Així doncs, no estàs obligada a masturbar-te si no vols o sents que vulguis fer-ho.
La poca lubricació pot ser deguda a diferents motius, tant físics com psicològics. Sovint, a les primeres vegades, no estem prou connectades a allò que estem fent, podem estar nervioses o expectants al que passarà, provocant que el nostre cos estigui tens i la lubricació disminueixi. Si amb la poca lubricació intenta introduir-te un dit o t'estimula la zona, pot ser incòmoda i fer mal, i, per tant, és lògic que l'excitació disminueixi, i la lubricació també.
També serà important descartar altres causes que poden estar afectant la lubricació com aspectes hormonals o alguns anticonceptius.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicologia - Sexualitat - Parella
www.helenaangel.com
La Laura Centellas